عمار ایزدیار

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و منابع انسانی شورای اسلامی شهر کرج گفت: شهرداری‌ها ویترین جمهوری اسلامی هستند و چنانچه خواستار تقویت و استحکام ارتباط مردم و انقلاب و حاکمیت هستیم، باید شهرداری‌ها بیش از پیش پای کار بیایند.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، عمار ایزدیار عصر امروز (جمعه ششم اسفند) طی سخنانی در اختتامیه برگزاری طرح جهادی نگاهداشت شهر (علمداران خدمت) در سطح مناطق ۱۰ گانه که با حضور اعضاء شورای اسلامی شهر، اصحاب رسانه، شهردار، معاونین، مدیران مناطق تابعه، مدیران عامل سازمان‌های وابسته و تعدادی از مدیران کل دوایر مختلف در محل منطقه دو شهرداری کرج برگزار شد، اظهار داشت: این طرح امید و نشاط را در سطح محلاتِ شهر احیا نمود و در مجموع حرکتی رو به جلو و مثبت ارزیابی می شود.

وی افزود: در این طرح جهادی ارتباط بدون واسطه‌ای بین مردم و مسئولان شهری ایجاد شد که اساساً فلسفه تشکیل شوراهای اسلامی نیز تقویت ارتباطات مردم و حاکمیت و نهادهای خدمت رسان همچون شهرداری‌ها بوده است، لذا به رغم برخی نقدهای وارده و نواقص طرح اما در مجموع قابل دفاع، وحدت بخش و امیدآفرین بود و باید به عوامل و دست اندرکاران آن خداقوت گفت.

مشارکت مردم، بسیج و گروه‌های جهادی در طرح علمداران خدمت

منتخب مردم کرج در پارلمان شهری ادامه داد: مشارکت مردم، بسیج و گروه‌های جهادی از ویژگی‌های مثبت طرح علمداران خدمت به شمار می‌رود و انتظار می‌رود که در دوره‌های آتی شاهد مشارکت بیشتر نهادهایی همچون اورژانس، آبفا، توزیع برق، گاز و... باشیم تا چرخه خدمت رسانی تقویت و تنوع بیشتری داشته باشد.

ایزدیار در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اینکه کارِ جهادی باید مبتنی بر عقلانیت و کارِ کارشناسی بوده و به فعالیت های خلق الساعه و بدون مطالعه منجر شود، خاطر نشان کرد: در دوره های آتی طرح باید کارگروه های کارشناسی به منظور احصاء دقیق نیازهای محلات و مطالباتِ واقعی شهروندان شکل بگیرد و سپس شاهد کارهای اجرایی باشیم، همانطور که در دفاع مقدس زمان طولانی صرف عملیات شناسایی می شد و در یک یا دو شب عملیات نظامی صورت می گرفت.

علمداران خدمت تجربه خوبی بود که باید ادامه یابد

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و منابع انسانی شورای اسلامی شهر کرج افزود: طرح جهادی علمداران خدمت تجربه خوبی بود که گرچه نواقصی داشت اما قابل دفاع است و باید ادامه یابد، اینکه مدیران ارشد شهری در روزهای تعطیل به میدان کار و تلاش می آیند و برای رفع نیازها و مشکلات شهری تلاش می کنند، ارزشمند و مفید است.

ایزدیار در پایان خواستار به میدان کشیدن سازمانها و تشکل های مردم نهاد در دوره آتی طرح شد و گفت: هرچه ارتباطات مدیریت شهری و شهروندان مویرگی و بدون واسطه باشد، به همان نسبت روند هزینه کرد اعتبارات شهری انسجام بهتری خواهد داشت و همسو با اراده حقیقی شهروندان خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =