فرهنگی - کراپ‌شده

معاون فرهنگی ورزشی سازمان فرهنگی شهرداری کرج گفت: برپایی جشنواره‌های محله‌ای در چهارگوشه شهر و تحقق عدالت در برپایی رویدادهای فرهنگی به‌ویژه در مناطق کم برخوردارتر اولویت‌ است.

امیر منصور پورمحمدی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری کرج امروز از برگزاری جشنواره  نشاط شهروندی با عنوان «همیار شو» در پارک لاله منطقه دو در روز گذشته (جمعه ششم اسفندماه) خبر داد و گفت: این جشنواره محله‌ای که در راستای طرح‌های جهادی و باهدف بالا بردن روحیه شهروندان، افزایش نشاط عمومی، ترویج فرهنگ مطالعه و استعدادیابی از کودکان و نوجوانان برگزار شد.

وی یکی از اهداف مهم  برپایی این جشن محله‌ای که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و در فضای باز برگزار شد را کشف و شکوفاسازی استعدادهای ادبی و فرهنگی دانست و گفت: این جشنواره با حضور و مشارکت فعال انجمن نویسندگان البرز و مجری طرح ملی همیار کتاب همراه قلم در کشور برگزار شد و بر همین اساس ترویج فرهنگ مطالعه، استعدادیابی ادبی و فرهنگی و اخذ خروجی مؤثر جهت خلق تولید محتوا از جانب شهروندان و به‌ویژه کودکان و نوجوانان در کنار ایجاد فضای شاد و مفرح از مهم‌ترین اهداف این جشنواره محله‌ای است.  

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری کرج با اشاره به اینکه کودکان و نوجوانان آینده‌سازان کشور هستند، گفت: فعالیت‌های فرهنگی و جشن‌های محله‌ای می‌تواند در میان‌مدت و درازمدت به توسعه فرهنگی مناطق مختلف شهری کمک کند و این مسئله بی‌تردید در مصون کردن آینده‌سازان شهر در گرایش به بزه‌های اجتماعی و باروری و شکوفاسازی استعدادهای آن‌ها می‌تواند نقش مؤثری داشته باشد.

پورمحمدی با تأکید بر تداوم فعالیت‌های فرهنگی و کتاب محور در سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی  شهرداری کرج، اضافه کرد: برپایی جشنواره‌های محله‌ای در چهارگوشه شهر و تحقق عدالت در برپایی رویدادهای فرهنگی در مناطق مختلف شهری و به‌ویژه در مناطق کم برخوردارتر شهر یکی از اولویت‌های سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری کرج در جهت توسعه فرهنگی شهر است که بی‌تردید این روند در آینده نیز با جدیت مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.

در ادامه سیمین سالاری سرپرست حوزه کتاب و کتاب‌خوانی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری کرج، هدف از برپایی جشنواره نشاط شهروندی همیار شو را علاوه بر ایجاد فضای شاد برای شهروندان، ترویج فرهنگ مطالعه و اهداف بلندمدت کتاب محور عنوان کرد و افزود: سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی  شهرداری کرج درصدد است با تمام توان نسبت به نهادینه کردن فرهنگ مطالعه جهت کاهش بزه‌های اجتماعی، تلطیف فضاهای عمومی، ترویج فرهنگ مدارا و احترام به حقوق شهروندی در سطح شهر کرج بکوشد و این سرآغاز راه بزرگی است که با بهره‌گیری از اعجاز کتاب و کتاب‌خوانی می‌تواند به تحول فرهنگی شهر کرج منجر شود.

وی بابیان اینکه کتاب می‌تواند پلی برای درک مشترک شهروندان از مشکلات و مسائل شهری ایجاد کند و شهروندان را از حالت بی‌تفاوتی نسبت به شهر؛ به مشارکت فعال در توسعه فرهنگی و اجتماعی شهر سوق دهد؛ گفت: با تمام توان از کتاب به‌عنوان گنجینه دانش بشری در جهت نزدیکی بیشتر به شهروندان و برپایی رویدادها و جشنواره‌های فرهنگی در راستای توسعه فرهنگی کرج بهره خواهیم گرفت.

شایان‌ذکر است؛ همیار شو یکی از مهم‌ترین برنامه‌های طرح ملی همیار کتاب همراه قلم جهت جلب مشارکت شهروندان در ایجاد زنجیره انسانی مروجان کتاب‌خوانی است.

گفتنی است؛ طرح ملی همیار کتاب همراه قلم باهدف ارتقاء پنج دقیقه به سرانه مطالعه کشور می‌کوشد ضمن ترویج فرهنگ مطالعه در کشور، نسبت به کشف و پرورش استعدادهای ادبی و ایجاد شهرها و روستاهای دوستدار  کتاب اقدام کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =