..............

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج گفت: پروژه حاشیه رودخانه کرج (پارکرود) قطعا با معماری فاخر در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

حمیدرضا عبداللهی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری کرج امروز، گفت: این پروژه زیست محیطی قطعا با معماری فاخر در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

وی افزود: پروژه‌ای که به صورت چند بعدی و با محوریت انسانی تعریف می‌شود، نمی‌تواند بدون کار کارشناسی به مردم عرضه شود و قطعا آیندگان نیز درباره آن قضاوت خواهند کرد.

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج با اشاره به ظرفیت تبدیل فضای بی‌دفاع شهری به پروژه‌ای ملی افزود: در پروژه‌هایی که با محوریت انسانی و فضای سبز تعریف می‌شوند، در صورت عدم وجود یکپارچگی و تعریف ارتباط فضایی، محیطی بی‌دفاع ایجاد می‌کنیم و به زبان ساده تر، نه تنها فضایی دلنشین برای استفاده خانواده ها نخواهد بود، بلکه با وجود معتادان متجاهر و افزایش آسیب‌های اجتماعی، نتیجه‌ای معکوس خواهد داشت.

عبدالله پور همچنین ادامه داد: برای این پروژه به زودی مسابقه معماری در سطح ملی برگزار خواهد شد که در آن به شاخصه‌هایی همچون مسیر پیاده‌روی، دوچرخه سواری، محل اسکان، گردشگری، تفریحی، تجاری و... در کنار برخی المان‌های باهویت، ایجاد پلی زیبا برای تردد در دو سمت رودخانه طراحی و اجرا می‌شود.

وی گفت: در همه جای کشور برای پروژهایی حتی در مقیاس های بسیار کوچک که ماهیت تفریحی، گردشگری دارد، از ظرفیت معماران و شهرسازان برجسته استفاده می‌شود و قطعا نمی‌توان برای کلان‌پروژه ای که هزاران متر در دو طرف رودخانه کرج ظرفیت ایجاد می کند، به‌سادگی عبور کرد.

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج افزود: فاز نخست این پروژه با اعتبار دو میلیارد تومان تا سوم خرداد سال آینده در اختیار شهروندان قرار می گیرد.

عبدالله پور اضافه کرد: با تاکید اعضای شورای شهر و شهردار کرج، طراحی این پروژه به صورت جامع دیده می‌شود، ولی برای بهره‌مندی عموم مردم از این ظرفیتِ درون شهری، فازهای اجرایی آن به صورت زمانبندی کوتاه مدت و بلند مدت به بهره‌برداری خواهد رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =