پسماند - کراپ‌شده

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج از اجرای طرح «آموزش جمع آوری یک روز در میان پسماند» در تمام نقاط شهر کرج خبر داد.

محمدرضا خسروی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری کرج امروز، با اشاره به اینکه روزانه سطح شهر توسط پاکبانان شهرداری کرج رفت و روب می‌شود، اظهار داشت: این در حالی است که هیچ یک از عملیات فوق در هیچ یک از ایام سال تعطیلی نداشته و پیوسته توسط نیروهای شهرداری کرج به اجرا در می‌آید.

وی عنوان کرد: با برنامه ریزی و اقدامات معاونت خدمات شهری شهرداری کرج و سازمان های متبوع، اجرای طرح «آموزش جمع آوری یک روز در میان پسماند» از طریق آموزش چهره به چهره و توزیع بروشور ازمنطقه ۹ شهرکرج(محله چهارصد دستگاه) آغاز شده است.

خسروی  این نگرش را که با کاهش دفعات مراجعه خودروهای جمع آوری زباله به منازل و محلات، شاهد افزایش آلودگی و ماندن پسماندها در محیط زندگی شهروندان خواهیم بود، اشتباه خواند و تصریح کرد: طبق مطالعات و تجربیات به دست آمده در دیگر شهرها و کشورها که در این زمینه پیشگام بوده‌اند، تفکیک زباله خشک و تر در مبداء و منازل، باعث کاهش بسیار زیاد تولید زباله شده و از حجم پسماندهای تر تا حد قابل توجهی کاسته می شود.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج اضافه کرد: یکی از اقداماتی که می‌توان به منظور کاهش زباله در شهرها صورت داد، کاهش دفعات مراجعه به درب منازل برای جمع آوری زباله است که از طریق اجرای عملیات تفکیک زباله از مبداء امکانپذیر خواهد بود.

وی اظهار امیدواری کرد که با اجرای طرح مذکور، شاهد همکاری و مشارکت حد اکثری شهروندان در تفکیک زباله‌ها از مبدا باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =