رمضان

سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری کرج با پیش بینی و آماده سازی برنامه های متنوع فرهنگی و قرآنی و اکران تبلیغات محیطی، میزبانی شایسته ای را از ماهِ میهمانی خدا و بهارِ قرآن کریم تدارک دیده است.

به گزارش کرج  امروز، صدایِ پای رمضان به گوش می رسد و عطرِ ماه رحمت الهی از جهانِ هستی استشمام می شود، رمضان بهارِ قرآن و فصلِ آزمایش بندگان در برابر فرمان الهی است که مقرر فرموده تا روزه داران از سحر تا افطار در ایام رمضان دست از خوردن و آشامیدن و برخی اعمال دیگر بردارند و با تزکیه نفس و تقویت ایمان باطنی، جسم و روح را در اقیانوس رحم و رحمت الهی شستشو دهند.

امسال اما بهارِ طبیعت با بهارِ قرآن هم نوا شده و بر شیرینی و حلاوت آن افزوده است، شهروندان با پشت سر گذاشتن تعطیلات نوروزی، خود را مهیای ورود به میهمانی الهی می نمایند و سحرگاه و هنگامِ اذان مغرب و عشاء با نشستن بر سرِ سفره سحر و افطاری به مناجات و راز و نیاز با پروردگار عالم می پردازند و از خداوندِ جهان طلب عفو و رحمت می نمایند و در پایانِ آن یعنی در ایستگاهِ عید فطر از صاحبِ این ضیافت عیدی دریافت می کنند.

استقبال از رمضان با اکران تبلیغات شهری

سازمان فرهنگی شهرداری کرج در سال جاری با تاکید شهردار و اعضاء شورای شهر، برنامه های گسترده و متنوعی را برای استقبال هرچه باشکوه تر از ماهِ مبارک رمضان تدارک دیده که در قدم اول اکران بنرها و تبلیغات محیطی در نقاط پُرتردد می باشد، همچنین معاونت های خدمات شهری مناطق ده گانه شهرداری در روزهای گذشته تحت عنوان طرح جهادی «محله به محله» در راستای نظافت و غبارروبی از مساجد و حسینیه ها اقداماتی داشته اند.

برگزاری جشن های باشکوه رمضان در تالار شهیدان نژاد فلاح

برگزاری جشن های رمضان که معمولاً پس از ساعات افطار لحظاتی شاد و مفرح و معنوی را برای روزه داران رقم می زند، طی چند سال اخیر در کشور مرسوم گردیده است که در این راستا امسال در روزهای پنجم الی پانزدهم و بیست و سوم الی پایان ماهِ صیام شاهد برپایی جشن های باشکوه همراه با بخش ها و برنامه ها و مسابقات متنوع در محل تالار شهیدان نژاد فلاح شهر کرج خواهیم بود که با دعوت از هنرمندان، خوانندگان، بازیگران و ورزشکاران محلی و ملی همراه می باشد.

برپایی نمایشگاه های قرآنی و عفاف و حجاب به مدت یک هفته

به همت نهادهای فرهنگی سطح شهر و با همکاری سازمان فرهنگی شهرداری کرج، در روزهای بیست و سوم الی پایان ماه مبارک رمضان نمایشگاه قرآنی و عفاف و حجاب در حاشیه جشن رمضان در محل تالار شهیدان نژاد فلاح برپا خواهد شد و علاقمندان می توانند برای بازدید از آن در ساعاتی که بعدتر دقیق اطلاع رسانی می شود، از آن بازدید نمایند.

برگزاری بازارچه مهربانی با هدف حمایت از زنان سرپرست خانوار

همچنین برگزاری بازارچه های مهربانی با هدف حمایت از زنان سرپرست خانوار در محل باغ گلهای پارک شهید چمران، پارک تنیس و برخی مراکز موقت تنظیم بازار در دستور کار مدیریت شهری کرج قرار دارد تا در ماهی که ماهِ رحمت الهی و نزول کتابِ آسمانی قرآن است، امکان حمایت مادی و معنوی و خرید از محصولاتی که محصولِ هنر و تلاش و کوشش بانوان سرپرست خانواده می باشد، برای شهروندان مهیا گردد و این موضوع می تواند فضای ایران کوچک در این ایام را معنوی و آکنده از همدلی نماید.

مشارکت در مراسم جزئی خوانی روزانه قرآن کریم در مصلی نماز جمعه

بر اساس اطلاع رسانی صورت گرفته، سازمان فرهنگی شهرداری کرج در برگزاری مراسم جزئی خوانی روزانه قرآن کریم که به همت دفتر آیت الله حسینی همدانی امام جمعه محترم در ایام رمضان در محل مصلی نماز جمعه دایر می باشد، مشارکت خواهد داشت.

در واقع ماهِ رمضان ماه بهارِ قرآن و نزول این کتاب آسمانی بر قلبِ نازنین پیامبر نور و رحمت حضرت محمد مصطفی صلوات الله علیه و آله می باشد و بی شک نهادهای فرهنگی در این ایام باید توجه مضاعفی به برپایی هرچه باشکوه محافل قرآنی و تقویت ابعاد معنوی شخصیتی نسل جدید داشته باشند.

سازمان فرهنگی شهرداری کرج برپایی چهار محفل باشکوه انس با قرآن کریم با حضور شخصیت های فرهنگی و قرآنی و حافظان و دوستداران کلام وحی در جمعه های ماه مبارک را پیش بینی نموده است که زمان و مکان آن جهت استحضار و آگاهی عموم اطلاع رسانی خواهد شد.پیشاپیش فرا رسیدن ماه نزول قرآن کریم، ماهِ رحمت الهی و بهارِ قرآن و ماهِ همدلی با نیازمندان را به محضر یکایک شهروندان محترم البرزی و کرجی تبریک عرض نموده و التماس دعای خیر از محضر روزه داران و عمومِ ملت مومن و متدین ایران اسلامی را داریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =