حمید عبدالله پور-سازمان سیما منظر

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج گفت: استفاده از نمادها و آثار فرهنگی که نشان دهنده ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است، در اولویت مدیریت شهری است.

حمیدرضا عبداله پور در گفت‌وگو با پایگاه خبری کرج امروز، از برگزاری جشن بهار هنر البرز در پارک ملی ایران کوچک خبر داد و گفت: این برنامه با همکاری مدیریت شهری کرج و حوزه هنری استان البرز در سالروز شهادت سید شهیدان اهل قلم سید مرتضی آوینی و روز هنر انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج اظهار داشت: برگزاری پاتوق‌های متنوع هنری، اجرای نمایش، موسیقی و سرود از برنامه های فرهنگی جشن بزرگ هنرمندان در روز هنر انقلاب در پارک ایران کوچک خواهد بود.

وی به افتتاح نمایشگاه پوستر و رونمایی از سردیس شهید آوینی با حضور هنرمندان و مسئولان استانی در این جشن اشاره کرد و گفت: پنج سردیس از شهدا و مفاخر برجسته کرج شامل سردیس‌های شهید «آقا مهدی شرع پسند»، سردار شهید «حاج یدالله کلهر»، تیمسار شهید «ولی‌الله فلاحی» و سردیس چهره‌های ارزشمند البرزی استاد «جلال مقامی» و مرحوم دکتر «ابوالحسن فرهودی» در پارک ملی ایران کوچک جانمایی و در معرض دید بازدید کنندگان قرار گرفته است.

این مسئول همچنین به نصب ۵۰۰ تابلوی مزین به تمثال شهدا در ورودی پارک ملی ایران کوچک اشاره کرد و افزود: استفاده از نمادها و آثار فرهنگی که نشان دهنده ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باشند برای مدیریت شهری کرج همواره در اولویت بوده چرا که این موضوع باعث هویت بخشیدن به شهر شده و یک موضوع میهنی به شمار می‌آید.

به گفته عبداله پور استان البرز با تقدیم بیش از ۵ هزار و ۲۰۰ شهید گلگون کفن در دفاع مقدس و ده‌ها شهید در سال‌های پس از آن، همواره به نماد لاله که نشان ایثار و شهادت است، توجه نشان داده و  تجلیل و تکریم از خانواده‌های معزز شهدا، جانبازان و ایثارگران و فرزندان آنها زینت بخش مراسمات امسال در جشن های روز فرهنگی کرج بوده است.

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج ضمن تشکر از مسئولین و مدیران سابق این سازمان نسبت به ساخت و نصب هزار تابلو مزین به نام، تاریخ تولد و محل شهادت شهدای گرانقدر در شهر اضافه کرد: نام گذاری معابر به نام شهدا در انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جدید موثر است و این روند همچنان در مجموعه مدیریت شهری کرج دنبال می‌شود.

گفتنی است پارک ملی ایران کوچک در جشن بهار هنر البرز، امروز ۲۵ فروردین از ساعت ۱۵ الی ۲۱ میزبان شهروندان خواهد بود و شرکت در این مراسم برای عموم مردم آزاد است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =