55

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج گفت: آموزش فرهنگ ترافیک به دانش آموزان به عنوان راهکار کاهش حوادث و بهبود جریان تردد ضروری است.

فرزین فرشاد در گفت‌وگو با کرج امروز؛ ضمن تبریک به مناسبت روز ایمنی حمل و نقل، اظهار کرد: در این راستا معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج با همکاری پلیس راهور و اداره کل آموزش و پرورش استان البرز اقدام به برگزاری دوره‌های آموزش ترافیک در سطح مدارس کلانشهر کرج کرد.

فرشاد عنوان کرد: توجه به آموزش ترافیک به‌عنوان راهکار کاهش حوادث و بهبود جریان تردد بسیار پر اهمیت است، به‌طوریکه گروه سنی کودکان و نوجوانان(دانش‌آموزان) اغلب به جهت شرایط سنی و عدم آگاهی از توجهات منطقی قوانین و مقررات همچنین  عدم محاسبه درست فاصله و سرعت دچار حادثه می‌شوند، که این مسئله لزوم آموزش ترافیک را از سطح مدارس، ضروری می‌نماید.

معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری کرج با تاکید بر اینکه در عبور و مرور و ترافیک، ایمنی اهمیت فراوانی دارد، افزود:  بیشترین کوشش‌ها در زمینه حمل و نقل و ترافیک به‌ منظور افزایش ایمنی وکاهش صدمات و به‌ خصوص تصادفات است.

این مسئول افزود: پارامترهای مختلف مانند جنسیت، سن، شغل، شخصیت، دانش و اطلاعات از جمله عوامل موثر در رفتارهای انسانی در بروز تصادفات رانندگی است.

وی بیان کرد: تامین و ارتقای سطح ایمنی حمل ونقل درسایه شناخت سهم و وضعیت هر کدام از عوامل اصلی تشکیل دهنده ترافیک و تصادف شامل انسان، راه و وسیله نقلیه محقق می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =