غلام رضا رضوانی

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری کرج گفت که اجرای طرح نگاهداشت شهر با عنوان «علمداران خدمت» در سال جاری با رویکرد محله محوری پیگیری می شود و با هماهنگی های به عمل آمده با هلال احمر، گروه های جهادی و سایر حوزه های ذیربط اولین مرحله از آن در شهرک کم برخوردار سهرابیه اکران خواهد شد.

غلامرضا رضوانی الوار در گفتگو با کرج امروز اظهار داشت: طرحِ «نگاهداشت شهر» با محوریت مسئولیت های اجتماعی شهرداری، ترمیم اعتماد شهروندان به مدیریت شهری، گفتگوی بدون واسطه مدیران شهری با شهروندان، توجه به نیازهای مویرگی مناطق و محلات در حوزه خدمات شهری و مانور مشترک خدماتی شهرداری و دیگر نهادهای خدمت رسان تبیین و در نیمه دوم سال گذشته در ۱۳ مرحله اجرایی شد که جا دارد از حمایت های شهردار و اعضای محترم شورای شهر قدردانی شود.

وی افزود: تفاوت و ویژگی شاخصِ مرحله جدید طرح «محله محور» بودن آن است که با هماهنگی های صورت گرفته، در نخستین گام میهمانِ مردم شریف و خونگرم سهرابیه خواهیم بود و با برگزاری جلساتی جهت برنامه ریزی و هماهنگی بیشتر، ضمن احصای اولویت های خدماتی و مطالبات و نیازهایِ شهروندان، در روز اجرای طرح با آمادگی کامل در خدمت همشهریان بزرگوار خواهیم بود.

معاون شهردار کرج اظهار کرد: طرح «علمداران خدمت» از سوی وزارت کشور و دیگر کلانشهرهای کشور مورد توجه قرار گرفته و پتانسیل الگوبرداری و ملی شدن را دارد، چرا که در دلِ خود تقویت ارتباط مردم و حاکمیت، تقویت مشارکت مردمی، استفاده از ظرفیت گروه های جهادی، تعامل نمادین نهادهای خدمت رسان و توجه به مسئولیت های اجتماعی شهرداری را به همراه دارد و رنگِ نشاط و محرومیت زدایی به چهره محلات به ویژه کانون های کم برخوردار جمعیتی می نشاند.

تاثیر مثبت «علمداران خدمت» بر رشد درآمدزایی شهرداری کرج

رضوانی الوار طرح «علمداران خدمت» را فرایندی مطالعه شدی، کارشناسی و برنامه محور دانست که طی آن نیازهای مناطق و محلات در حوزه خرابی آسفالت و جدول، کمبود سرانه فضای سبز، خرابی سطل زباله های مکانیزه، زوائد بصری، رنگ آمیزی معیوب جداول و جداره ها، نخاله ها و زباله های رها شده و... به صورت متمرکز و ضربتی احصاء شده و در جهت رفع آنها اقدام می شود و در نتیجه نگاهِ شهروندان به مدیریت شهری متفاوت تر از گذشته و با دیدهِ همراهی مضاعف خواهد بود.

وی تاکید کرد که این نوع طرح های مردم محور می تواند در رشد درآمدزایی شهرداری کرج تاثیر مثبتی داشته باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =