منوچهر غفاری - کراپ‌شده

مدیر منطقه ۶ شهرداری کرج گفت: سال گذشته بیش از ۱۷ هزار تن زباله و ضایعات از سطح محلات این منطقه جمع آوری شده است.

منوچهر غفاری در گفت‌وگو با کرج امروز؛ با اشاره به اینکه مرمت آسفالت بیشترین مطالبه شهروندان از منطقه است، اظهار داشت: طی سال گذشته پنج هزار تن آسفالت صرف بهسازی معابر منطقه شد.

وی عنوان کرد: با توجه به نیاز منطقه و مطالبه شهروندان، تمرکز بر مرمت آسفالت معابر است و طی سال گذشته بهسازی معابر منطقه در اولویت قرار داشت و این روند در سال جاری نیز ادامه خواهد دارد.

وی اظهار کرد: نیاز معابر منطقه شش به لکه‌گیری آسفالت بسیار گسترده است و تلاش می شود با اقدامات عمرانی مشکلات عبور و مرور شهروندان را مرتفع نماییم.

مدیر منطقه شش شهرداری کرج خاطرنشان کرد: در مقایسه با سایر مناطق، سال جاری اعتبار قابل توجهی برای تراش و روکش آسفالت منطقه در نظرگرفته شده که امیدواریم بتوانیم با تخصیص آن شرایط بهتری برای تردد شهروندان و افزایش رضایت‌مندی آنها فراهم کنیم.

وی همچنین از اجرای عملیات جدولگذاری به طول سه هزار متر در سطح معابر منطقه در راستای اجرای طرح جامع ساماندهی معابر طی سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: اقدامات صورت گرفته در زمینه جدولگذاری با ترمیم و ساماندهی وضعیت جداول فرسوده سطح شهر و اجرای عملیات جدولگذاری در معابر فاقد جدول در راستای بهبود وضعیت جمع آوری آب‌های سطحی و فاضلاب، ارتقای سطح بهداشت محیط زندگی و رضایتمندی شهروندان اجرایی شده است.

محلات قدیمی منطقه ۶ رنگی می‌شوند 

مدیر منطقه شش شهرداری کرج از اجرای طرح محله رنگی باهدف افزایش نشاط و شادابی شهروندان در بافت‌های فرسوده منطقه در سال گذشته خبر داد و گفت: اجرای طرح زیباسازی در بافت‌های فرسوده در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه در این طرح دیوارهای محلات سطح منطقه که در بافت‌های فرسوده قرار دارند رنگ‌آمیزی می‌شوند، افزود: در سال ۱۴۰۰ پنج هزار اصله نهال نیز در عرصه‌های سبز منطقه کاشته شده است.

غفاری در تشریح اقدامات فضای سبز منطفه عنوان کرد: یک هزار و ۴۰۰ متر مربع کاشت گل فصلی و ۱۰ هزار متر مربع لوله کشی و اجرای سیستم قطره ای طی سال گذشته صورت گرفته است.

مدیر منطقه شش شهرداری کرج همچنین اجرای ۲۲ هزار مترمربع جنگلکاری در بلوار ناصربخت، جنگلکاری دادگستری و دهکده تفریحی باغستان و حاشیه اتوبان انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه هشت هزار مترمربع جنگلکاری در بلوار ظفر در حال انجام است، افزود: تجهیز و آماده‌سازی بوستان‌ها، گل‌آرایی و کاشت گل و گیاه در میادین، معابر و بوستان‌ها، رنگ‌آمیزی کلیه‌ی مبلمان شهری در معابر و بوستان‌ها همچنین رفع نواقص‌ سرویس‌های بهداشتی عمومی از دیگر اقداماتی است که توسط واحد فضا سبز منطقه انجام شده است.

مدیر منطقه ۶ کرج با تأکید به اهمیت خدمت‌رسانی و ضرورت افزایش ارائه خدمات به شهروندان در فضاهای عمومی شهر، از ایمن‌سازی و تجهیز پارک‌های درون محله‌ای سطح منطقه به وسایل بازی کودکان و دستگاه‌های ست تندرستی خبرداد. .

وی بابیان اینکه آسودگی خاطر خانواده‌ها به هنگام بازی کودکان و نونهالان در فضای پارک‌ها و حفظ ایمنی و تأمین سلامتی خانواده‌ها، خصوصاً فرزندان شهروندان از موضوعات موردتوجه منطقه است، افزود: به‌منظور ارتقای سلامت کودکان و ایجاد فضاهای سالم تفریحی بوستان‌های سطح منطقه به وسایل بازی استاندارد کودکان و کف‌پوش مجهز شدند.

منوچهر غفاری با تأکید به اهمیت خدمت‌رسانی و ضرورت افزایش ارائه خدمات به شهروندان در فضاهای عمومی شهر، از ایمن‌سازی و تجهیز پارک‌های درون محله‌ای سطح منطقه به وسایل بازی کودکان و نصب بیش از ۷۰ دستگاه لوازم تندرستی و وسایل بازی کودکان در بوستان‌های منطقه خبرداد. 

وی افزود: به‌منظور ارتقای سلامت کودکان و ایجاد فضاهای سالم تفریحی بوستان‌های سطح منطقه به وسایل بازی استاندارد کودکان و کف‌پوش مجهز شدند.

مدیر منطقه شش شهرداری کرج با تأکید بر اینکه تجهیز، توسعه فضای سبز و وجود فضاهای ورزشی حق طبیعی شهروندی محسوب می‌شود، یادآور شد: استفاده از تجهیزات ورزشی در پارک‌ها رو به افزایش بوده و نصب تجهیزات مذکور تأثیر مستقیمی بر سلامت شهروندان دارد چراکه با استفاده از وسایل ورزشی سلامت جسم و روح خود را تضمین می‌نمایند.

دفاتر تسهیل گری حلقه رابط میان شهروندان و مسئولان دستگاه‌های اجرایی به شمار می‌روند

مدیر منطقه ۶ شهرداری کرج اجرای طرح‌های بازآفرینی را از اهداف دفاتر تسهیل‌گری دانست و گفت: افزایش روحیه مشارکت مردم از جمله اهداف مهم این دفاتر به‌حساب می‌آید. 

وی همچنین تأکید کرد: دفاتر تسهیل‌گری با بررسی‌های کارشناسانه پروژه‌های ضروری و موردنیاز محلات را اولویت‌بندی و با مشارکت ساکنان انجام می‌دهند.

مدیر منطقه شش شهرداری کرج در تشریح اقدامات خدمات شهر منطقه در سال ۱۴۰۰ با اشاره به اینکه تخلیه خاک و نخاله‌های ساختمانی و ریختن پسماندهای شهری در زمین‌های بایر این منطقه موجب نارضایتی بسیاری از شهروندان شده بود، گفت: با تلاش عوامل خدمات شهر، پاک‌سازی ۱۵ هزار متر مربع از زمین‌های بایر منطقه انجام شد.

غفاری جمع آوری بیش از ۱۷ هزار تن زباله و ضایعات همچنین لایروبی منحول‌ها، جوی و کانال‌ها را نیز از اهم اقداماتی دانست که در سطح منطقه اجرایی شده است.

تلاش برای رفع معارضات پروژه اتصال بلوار ظفر

مدیر منطقه ۶ شهرداری کرج با اشاره به اینکه پروژه بلوار ظفر از اولویت‌های مدیریت شهری است، افزود: تا کنون چندین جلسه برای رفع معارضین پروژه اتصال بلوار ظفر به خیابان شبنم هفتم در باغستان برگزار شده و امیدواریم به زودی به نتیجه مطلوب در این خصوص برسیم.

وی با اشاره به اینکه این پروژه به دلیل وجود مجتمع قضایی و بیمارستان البرز و دسترسی محدود محله باغستان غربی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، افزود: اجرای این پروژه موجب تسهیل در رفت‌وآمد شهروندان به خیابان‌های مجاور می‌شود.

نصب تجهیزات ترافیکی در سطح معابر اصلی منطقه ۶

منوچهر غفاری اظهار کرد: به منظور افزایش ضریب ایمنی در معابر، سه هزار و ۷۰۰ عدد چشم گربه‌ای و گل میخ ترافیکی جهت آشکارسازی محدوده مسیر معابر و سرعتکاه‌ها نصب شده است.

وی بیان کرد: همچنین ۸۸۰ عدد استوانه ایمنی و هفت جفت کاشن تانک به منظور ایمنی بیشتر جزیره‌های امن عابر پیاده و...  در نقاط مورد نیاز منطقه نصب شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =