مسعود محمدی

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل شورای اسلامی شهر کرج خواستار اجرای طرح کنترل هوشمند پارک حاشیه ای معابر در این کلانشهر به منظور مدیریت ترافیک و ایجاد منابع پایدار درآمدی شد.

به گزارش کرج امروز، مسعود محمدی در نطق پیش از دستور چهل و نهمین جلسه رسمی شورای اسلامی به پارک حاشیه ای اشاره و تصریح کرد: با برداشته شدن محدودیت های کرونایی و به تبع آن افزایش تردد موجب تراکم ترافیک و مشکلاتی در سطح معابر شبکه شهر شده در این راستا معضل کمبود محل توقف وسایل نقلیه به خصوص در معابر دارای بازار و عمدتاً بافت تجاری گریبان گیر شهر شده است.

وی بیان کرد: دلیل آن مشکلاتی زیادی از جمله کمبود وسایل نقلیه عمومی، نامتناسب بودن عرض معابر با میزان تردد، کمبود پارکینگ عمومی غیر حاشیه ای  و توقف طولانی مدت کسبه در اطراف این خیابان ها است.

عضو شورای اسلامی شهر کرج یادآور شد: در حال حاضر کلانشهر هایی مثل تهران و اصفهان به این موضوع ورود کرده و با هوشمند سازی پارک حاشیه ای با استفاده نرم افزار و اپلیکیش انضباط در پارک های حاشیه ای را اجرایی کردند که در این راستا از مدیریت شهری تقاضا داریم این موضوع را در دستور کار خود قرار داده و از طرق مختلف موضوع بررسی و راه کارهایی ساماندهی آن مشخص و اجرایی شود.

محمدی با اشاره به مناقصات پروژه های عمرانی شهر اظهار کرد: با توجه به شروع فصل بهار و تابستان که میتوان بهترین بهره را از این فصول جهت انجام پروژه های عمرانی برد، می بایست به فوریت پروژه ها در سامانه قرار بگیرد و در ادامه کلنگ زنی شوند.

وی در خصوص واگذاری اتوبوس ها تاکید کرد: با توجه به جلسات متعدد در خصوص کمبود و فرسوده بودن اتوبوس ها وضعیت واگذاری اتوبوس های نو به کدام مرحله رسیده و استفاده شهروندان از آن ها چه زمانی است این موضوع باید اولویت سازمان حمل و نقل و بار مسافر باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =