• ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۳
  • کد خبر: 80749
برگزاری همایش بزرگداشت هفته  جمعیت ملی

رئیس مرکز بهداشت شرق کرج رفع موانع ازدواج، تسهیل و ترویج تشکیل خانواده و افزایش فرزندآوری، کاهش سن ازدواج و حمایت از زوج‌های جوان و توانمندسازی آنان در تامین هزینه‌های زندگی را از جمله سیاست‌های کلی جمعیت ابلاغ شده توسط مقام معظم رهبری برشمرد.

به گزارش کرج امروز؛ داریوش جلیلیان رئیس مرکز بهداشت شرق کرج در این همایش هفته ملی جمعیت گفت: پویایی، بالندگی جامعه در اختیار جوانان است و این نسل جوان هستند که می‌توانند آینده کشور را رقم بزنند.

وی بیان کرد: مطابق هشدارهای کارشناسان در این زمینه، مقام معظم رهبری در سال ۱۳۹۹ سیاست‌های کلی نظام را در خصوص افزایش جمعیت بیان و ابلاغ فرمودند.

جلیلیان رفع موانع ازدواج، تسهیل و ترویج تشکیل خانواده و افزایش فرزندآوری، کاهش سن ازدواج و حمایت از زوج های جوان و توانمندسازی آنان در تامین هزینه‌های زندگی را از جمله سیاست‌های کلی جمعیت ابلاغ شده توسط مقام معظم رهبری برشمرد.

این مسئول با بیان اینکه رشد جمعیت و باروری در سطح کشور در شرایط نامطلوبی قرار دارد، افزود: هفته جمعیت پس از هفته سلامت با شعار ایران جوان بمان از امروز آغاز شده است.

رئیس مرکز بهداشت شرق کرج عنوان کرد: در سال گذشته قانونی در این خصوص توسط مجلس شورای اسلامی ابلاغ شد که در آن تمام جوانب تشویق و تسهیل ازدواج و فرزندآوری و ناباروری دیده شده و مقرر شده تمامی ارگان در خصوص اجرای آن به جد عمل کنند.

جلیلیان با اشاره به اینکه مرکز بهداشت نسبت به ارگان‌هایی دیگر مسئولیت خطیری در این خصوص دارد، گفت: تلاش می‌شود، در راستای اجرای قانون و با برنامه ریزی و رهنمودهای مقام معظم رهبری شاخص‌هایی که در حال حاضر در وضعیت نا مطلوبی قرار دارند را اصلاح شود.

وی گفت: طبق آمار به دست آمده در استان البرز از سال ۹۵ تا ۹۹ این استان جزء استان‌هایی بوده که باروری بسیار پایینی داشته و باید در این زمینه اقدامات مطلوبی در جهت رشد جمعیت صورت گیرد.

گفتنی است در این مراسم آخرین ره­‌آوردها و علل ایجاد وضعیت موجود نرخ رشد جمعیت، سطح جانشینی، نرخ باروری، زاد و ولد و مرگ و میر براساس آمارهای رسمی در کشور، راهبردهای پیشنهادی برای مواجهه با کاهش جمعیت، موانع رشد جمعیت در ایران و اهم مسائل این حوزه توسط کارشناسان و مسئولین بررسی شد .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =