شهرسازی

جلسه پایش و شناسایی ساختمان های نا ایمن شهر کرج با هدف اقدامات موثر جهت رفع خطر از آنها به ریاست مصطفی سعیدی شهردار این کلانشهر برگزار شد.

به گزارش کرج امروز، جلسه شناسایی ساختمان های نا ایمن شهر کرج و اقدامات موثر جهت رفع خطر از آنها با حضور شهردار، معاونین شهرسازی و معماری و خدمات شهری و محیط زیست، مدیرکل پیشگیری از تخلفات شهری و معاونین فنی و شهرسازی مناطق ده گانه برگزار شد و طی آن اهمیت پایش ساختمان های نا ایمن در سطح شهر مورد تاکید قرار گرفت.

مصطفی سعیدی شهردار کرج، ضمن تاکید بر اجرای ضوابط و مقررات شهرسازی و با اشاره به تذکرات و پیگیری های استاندار، رئیس کل دادگستری استان و دادستان مرکز البرز در خصوص جلوگیری از  تخلف و عدول از ضوابط فنی و شهرسازی در ساختمانهای شهر علی الخصوص برج ها و مجتمع های بزرگ، بار دیگر بر لزوم همت و عزم مدیریت شهری بر پیشگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز و نا ایمن در سطح شهر تاکید نمود.

وی گفت که حوادثی همچون متروپل باید تلنگری در راستای نظارت جدی تر بر ساخت و سازها قلمداد شود که در صورت بی تفاوتی و کوتاهی از وظایف نظارتی، رویشِ ساختمان های نا ایمن و فاقد استحکام تا چه اندازه می تواند تراژدی آفرین باشد و خسارت های مالی و جانی فراوانی را به کشور و شهر تحمیل نماید.

عباس سعیدی کیا معاون شهرسازی و معماری نیز با اشاره به اهمیت موضوع اظهار داشت: مدیران و مسئولان دستگاه های ذیربط اعم از معاونین شهرسازی و معماری، سازمان آتش نشانی، خدمات شهری و ادارات پیشگیری از تخلفات در شهرداری نقش بسزایی در جلوگیری از مخاطرات ناشی از تخلفات شهری دارند.

در این جلسه مقرر گردید مناطق دهگانه در اسرع وقت نسبت به شناسایی ساختمان های بلند مرتبه مسکونی، تجاری، اداری خدماتی عمومی فاقد ایمنی و استحکام با همکاری ارگان های مرتبط اقدام نمایند که این مهم عزم جدی از سوی مدیریت شهری را می طلبد. در ادامه، ارسال اخطار به مالکین جهت  انجام تمهیدات لازم مرتبط با ایمنی و استحکام بناها و در صورت عدم تمکین مالکین و اعلام به مراجع قضایی نیز در دستور کار این جلسه قرار گرفت.

جلسه پایش و شناسایی ساختمانهای ناایمن شهر کرج برگزار شد / ریشه کنی ساخت و ساز غیرمجاز

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =