حمید عبدالله پور-سازمان سیما منظر

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج گفت: در صورت حمایت شورا و تخصیص اعتبار مناسب، این آمادگی وجود دارد که بیش از از ۳۰ پارک محله‌ای با اولویت مناطق محروم در مناطق مختلف شهر به بهره برداری برسد.

حمیدرضا عبدالله پور در گفت‌وگو با پایگاه خبری کرج امروز با اشاره به نگاه ویژه شهرداری به توسعه فضای سبز شهری اظهار کرد: با تلاش‌های صورت گرفته در چند سال اخیر، سرانه فضای سبز شهری در کرج به ۱۷ متر مربع رسیده که  حدود دو متر از استاندارد کشوری بیشتر است.

وی در ادامه با تاکید بر اهتمام این دوره از مدیریت شهری کرج بر افتتاح ۳۰ پارک محله ای در مناطق دهگانه افزود: شورای شهر کرج احداث ۳۰ پارک را به سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج تکلیف کرده که پنج مورد از آنها به زودی افتتاح می‌شود.

وی ادامه داد: در صورت حمایت شورا و تخصیص اعتبار مناسب، این آمادگی وجود دارد که بیش از از ۳۰ پارک محله ای در کرج با اولویت مناطق محروم به بهره برداری برسد.

این مسئول در ادامه با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر کاشت درختان مثمر اضافه کرد: در این راستا، کاشت درختان مثمر در پارک‌های محله ای و فضاهایی که شهروندان حساسیت لازم برای نگهداری از این گونه درختان را دارند، در دستور کار قرار گرفته است.

عبدلله پور ابراز کرد: خرما، گیلاس، آلبالو و گردو از جمله درختان مثمری است که در پارک‌های کرج کاشته شده و از شهروندان درخواست می‌شود در فصل باردهی مراقب این درختان باشند و در حین چیدن میوه‌ها به آنها آسیب نرسانند.

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج گفت: در صورت موفقیت این طرح، از سال بعد شاهد کاشت تعداد بیشتری از  این نوع درختان در پارک‌های سطح شهر خواهیم بود.

وی همچنین به چگونگی آبیاری فضای سبز شهری اشاره کرد و افزود: : آبیاری فضای سبز شهری در کرج به سه شکل ثقلی، قطره‌ای و تانکری انجام می‌شود و با توجه به موقعیت مختلف پارک‌های سطح شهر و گونه‌های مختلف درختان، سعی شده از بهترین روش‌های آبیاری استفاده شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =