اولین جلسه شورای اداری برگزار شد

سرپرست شهرداری کرج با اشاره به اینکه مدیران شهری در فضای فعلی باید به فکر کسب درآمدهای پایدار باشند، اضافه کرد: از ابتدای سال تا کنون با ضعف در حوزه درآمدی مواجه هستیم بنابراین برای تحقق هدفی که در این حوزه پیش بینی شده باید تلاش مضاعفی داشته باشیم.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، منوچهر غفاری در جلسه شورای اداری که با حضور معاونین، مدیران مناطق دهگانه و رئسای سازمان‌های تابعه شهرداری کرج برگزار شد، ضمن تاکید بر اهمیت اعیاد پیش رو اظهار کرد: با توجه به تجربه خدمت به عنوان سرپرست منطقه شش؛ از محدودیت‌ها و موانع احتمالی در برگزاری برنامه‌های اعیادی مثل قربان و غدیر با خبرم و امسال سعی شده تا حد امکان چه از لحاظ مالی و چه از لحاظ امکانات و تجهیزات شرایط به گونه‌ای پیش برود که چهره مناطق دهگانه تغییر کند.

برگزاری ۶۰ جشن وبرنامه در مناطق دهگانه در دهه امامت و ولایت

وی ادامه داد: طبق پیش بینی صورت گرفته امسال با هماهنگی سازمان فرهنگی بیش از ۶۰ جشن و برنامه فرهنگی و مذهبی برای مناطق پیش بینی شده که امیدواریم با حضور حداکثری شهروندان برگزار شود.

غفاری ابراز کرد: در این ایام در محلات هر منطقه چهار جشن و در بوستان‌های آنها هم حداقل دو برنامه اجرایی خواهد شد.

این مسئول با تاکید بر اینکه در شرایط فعلی مردم به ایجاد فضایی با نشاط و متفاوت در شهر نیاز دارند، گفت: اگر مدیری در این حوزه کوتاهی کند به نوعی آب در آسیاب دشمن می‌ریزد.

سرپرست شهرداری کرج در بخش دیگری از صحبت‌های خود به موضوعات ماده ۳۸ که محور اصلی برگزاری این جلسه از شورای اداری بود اشاره کرد و گفت:  با توجه به مطالب مطرح شده به نظر می‌رسد در این خصوص در برآیند برگزاری مناقصات، نحوه عقد قرارداد و نظارت بر انجام تعهدات پیمانکاران نقایصی وجود دارد.

وی ابراز کرد: به دلیل وجود این نواقص شهرداری در خصوص موارد مربوط به ماده ۳۸ اغلب متضرر می‌شود و در محاکم قضایی بازنده است.

سرپرست شهرداری کرج اضافه کرد: در جلسات بعدی شورای اداری با حضور مدیرکل حقوقی ضعف‌ها با جزئیات بیشتری بررسی و با پیشنهادات سازنده به سرانجام می‌رسد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه باید به مطالبات به حق مردم به درستی پاسخ دهیم، گفت: متاسفانه طی سال‌های قبل در بسیاری از موارد در پاسخگویی به ابتدایی‌ترین مطالبات مردم ناتوان بوده‌ایم و وظیفه خود را به درستی عمل نکرده و باید این واقعیت را بپذریریم.

غفاری با بیان اینکه امسال با تاخیر در برگزاری مناقصات عمرانی مواجه بودیم، افزود: امیدواریم با تسریع در تکمیل این پروژه‌ها فضای شهر در آینده نزدیک تغییر کند.

ضرورت تلاش مضاعف برای رفع ضعف‌های حوزه درآمدی

وی در بخش دیگر با اشاره به اینکه مدیران شهری در فضای فعلی باید به فکر کسب درآمدهای پایدار باشند، اضافه کرد: از ابتدای سال تا کنون با ضعف در حوزه درآمدی مواجه هستیم بنابراین برای تحقق هدفی که در این حوزه  پیش بینی شده باید تلاش مضاعفی داشته باشیم.

سرپرست شهرداری کرج اضافه کرد: در هر منطقه از شهرداری پرونده‌هایی موجود است که پیگیری و به نتیجه رساندن آنها می‌تواند شرایط درآمدی را در کل مجموعه شهرداری تغییر دهد.

وی گفت: مدیران مناطق بهتر از هر کسی نقاط ضعف و قوت منطقه خود را می‌شناسند و با پرداختن به آنها می‌توان وضعیت درآمدی شهرداری را به طور اساسی متحول کرد.

این مسئول تاکید کرد: کرج در مقایسه با مرکز بسیاری از استان‌ها پتانسل درآمدی بسیاری دارد که جذب سرمایه گذار بخش خصوصی یکی از آنها است.

خدمت بی منت به یاد مردم می‌ماند

وی ابراز کرد: برای افزایش درآمدهای شهرداری نباید انتظار معجزه داشته باشیم چون این امر تنها با تلاش مضاعف محقق می شود.

غفاری گفت: برای عبور از شرایط موجد باید با کارگروهی و استفاده از توان و تخصص جمعی، خدمت شایسته ای به مردم ارایه داد.

سرپرست شهرداری کرج افزود: هر خدمت بی منت به یاد شهروندان می‌ماند و اگر بخواهیم واقعی نگاه کنیم همین خدمت صادقانه است که از مدیران در ذهن می ماند.

وی با تاکید بر اینکه در این دوره از مدیریت شهری تمرکز بر تکمیل پروژه های نیمه تمام است، افزود: از همکاران درخواست می‌شود بدون توجه به حواشی، کارو تلاش مضاعف راسرلوحه برنامه‌های خود قرار دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =