نشست صمیمی سرپرست شهرداری کرج با اعضای سفارت ژاپن

سرپرست شهرداری کرج با اشاره به اینکه اکثر اوقات، افرادی که در فعالیت‌های عمرانی و تأمین زیرساخت‌های شهری تلاش می‌کنند، درک صحیحی از کسانی که از ابزار و وسایل خاصی جهت تردد استفاده می‌کنند ندارند و از دید خود به مشکلات شهری نگاه می‌کنند، گفت: ضرورت دارد به یکسان‌سازی خدمات جهت تردد همه اقشار جامعه در معابر توجه شود.

به گزارش کرج امروز، منوچهر غفاری در نشست صمیمی شهردار کرج با اعضای سفارت ژاپن و هیئت جایکا همراه با انجمن نعناع جهت توسعه مناسب‌سازی معابر شهری استان البرز که با حضور اوسامو، تاناکا، قائم‌مقام جایکا در ایران، خانم ایشیدا دبیر دوم سفارت ژاپن در ایران، اعضای انجمن نعناع، مسعود محمدی رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر کرج، عمار ایزدیار رئیس کمیسیون شهر هوشمند، اقتصاد شهری و مشارکت‌های شورای شهر، حمید قاسمی مدیرکل دفتر نوسازی و تحول اداری شهرداری کرج، محمود دهقان مدیرکل حراست شهرداری کرج، نماینده اداره کل بهزیستی استان البرز و دیگر مسئولان مربوطه برگزار شد، اظهار داشت: خوشحالم که امروز در جمع دوستانی هستم که با اهداف انسان دوستانه برای پیشبرد سیاست‌هایی که در مجموعه مدیریت شهری برای بهبود کیفیت زندگی مردم مخصوصاً کسانی که درمجموعه شهر نیازمند به کمک و یاری هستند، تلاش می‌کنند و امیدواریم این رفتارها و تعاملات دوستانه تداوم داشته باشد و مدیریت شهری کرج نیز بتواند از این تجربیات خوب نهایت بهره را ببرد.

وی اضافه کرد: قطعاً دوستان ژاپنی در مدتی که در کرج مستقر بودند به این موضوع پی بردند که شهر کرج یکی از کلان‌شهرهای بزرگ ایران است که به دلیل مهاجرپذیر بودن، توسعه بسیار شتاب‌زده‌ای داشته و به همین دلیل از ایجاد زیرساخت‌هایی که برای استفاده بهتر شهروندان از شبکه معابر به‌خصوص زیرساخت‌هایی که برای توسعه شهر لازم است عقب‌مانده است.

این مسئول ادامه داد: امروز ما شاهدیم که بسیاری از معابر ما آن‌چنان‌که بایدوشاید مناسب پیاده راه نیست و این موضوع برای کسانی که از ویلچر استفاده می‌کنند یا نابینایان و دیگر معلولین شرایط را سخت‌تر می‌کند.

سرپرست شهرداری کرج با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته فعالیت‌های خوبی شروع‌شده و اقداماتی که در جهت نواقص انجام‌شده ستودنی است، عنوان کرد: این در حالی است که درمجموعه مدیریت شهری کرج با توجه به پتانسیل‌هایی که دارد تعداد سفرهای کوتاه در شهر زیاد است و ما با شرایطی که بتوانیم بسترسازی و شرایط را به‌گونه‌ای طراحی کنیم که تردد شهروندان در شهر به‌صورت پیاده انجام شود فاصله‌داریم و امیدواریم با تلاش و کوشش بیشتر بتوانیم به استانداردهای لازم دست پیدا کنیم.

غفاری با اشاره به فعالیت دوستانی که طی سال‌های گذشته از سازمان آژانس همکاری‌های بین‌المللی ژاپن آمدند و تجربه و دانش خود را با مجموعه مدیریت شهری کرج به اشتراک گذاشتند، افزود: خوشحالیم که بتوانیم از این امکانات و دانش و تجربه دوستان استفاده کنیم.

وی ادامه داد: خواهشمندم مهمانان عزیز ارزیابی خود را از فعالیت‌هایی که در سال‌های گذشته در شهر کرج انجام دادند بازگو کنند و اینکه آیا پیش‌بینی آن‌ها برای رسیدن به نقطه‌ای که امروز در آن قرار داریم درست بوده یا اینکه با اهدافی که دنبال می‌کردند، هنوز فاصله هست.

این مسئول با ابزار امیدواری به اینکه با همکاری و تعامل همه دوستان و تلاش همکارانم بتوان در جهت ایجاد شهری مناسب برای تردد همه انسان‌ها، اقدامات مناسبی انجام داد، گفت: امیدواریم اتفاقات خوبی در آینده بیفتد و ما بتوانیم در شهر کرج به شرایطی که مردم از ما انتظار دارند به آن برسیم.

پیشنهاد خواهرخواندگی یکی از شهرهای ژاپن با کرج

سرپرست شهرداری کرج در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه تداوم همکاری کرج و ژاپن می‌تواند به شکل‌های دیگری نیز باشد، خرسندی و اعلام رضایت خود را از نحوه همکاری تا به امروز اعلام کرد و پیشنهاد داد: بحث خواهرخواندگی یکی از شهرهای ژاپن که شرایطی مشابه کرج را دارد با این کلان‌شهر پیگیری شود.

وی بابیان اینکه کرج یکی از شهرهای خاص ایران است و به دلیل نزدیکی با پایخت، شرایط متمرکز را نسبت به دیگر شهرها دارد و از طرفی از همه اقوام ایرانی و شهرهای کشور در این شهر زندگی می‌کنند بر همین اساس برای توسعه وزندگی بهتر شهروندان نیاز است تلاش‌های بیشتری صورت گیرد.

بهره‌گیری از تجربیات ژاپن در موضوعات مختلف شهری

سرپرست شهرداری کرج در ادامه با اشاره به نیاز کرج به بهره‌گیری از تجربیات ژاپن در موضوعات مختلف شهری، اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که می‌توانیم تعامل کنیم، مدیریت پسماند است.

غفاری افزود: در کشور ما نسبت به مدیریت پسماند رویکرد جدیدی وجود دارد و معضلات بسیار زیادی را در کل کشور به وجود آورده است که ازجمله این معضلات می‌توان به عدم دفن بهداشتی و بی‌خطر سازی زباله‌های عفونی که محیط‌زیست ما را تهدید می‌کند اشاره کرد.

وی بابیان اینکه دومین موضوع، بحث مدیریت منابع آب است، گفت: با توجه به اینکه کشور کم‌آبی هستیم و شهر کرج نیز درگذشته باغشهر بوده و امروز شرایط آن متفاوت است و زندگی شهری باعث از بین رفتن گونه‌های گیاهی و حتی درختان مثمر که روزی در این شهر شهره بودند، شده است، نیازمند راهکاری جهت حفظ و گسترش فضای سبز با استفاده از منابع آب محدود هستیم.

این مسئول همچنین از نیاز به انتقال تجربه در خصوص جذب مشارکت و سرمایه‌گذار در شهر کرج سخن گفت و افزود: این مهم، یکی از موضوعات جدی است که می‌خواهیم راجع آن صحبت کنیم و خرسند می‌شویم اگر دوستان علاقه‌مند باشند که علاوه بر مناسب‌سازی معابر در خصوص این موارد نیز همکاری و تعامل لازم را با ما داشته باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =