غفاری

سرپرست شهرداری کرج از سیستمی شدن فرایند تایید نقشه‌های معماری (قرمز نویسی) در فرایند صدور پروانه برای اولین بار در کشور خبر داد.

منوچهر غفاری در گفت‌وگو با پایگاه خبری کرج امروز اظهار کرد: در راستای افزایش تاب آوری شهر در برابر زلزله احتمالی و مقاوم سازی ساختمان‌های ناایمن، اجرای طرح بهسازی لرزه‌ای نسبی ساختمان‌های سطح شهر در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه این طرح پیش از این در تهران اجرایی شده، توضیح داد: با اجرای آن، فرایند صدور مجوز برای مالکان تسهیل و  مشوق‌هایی همچون طراحی رایگان، اعطای تسهیلات بانکی و ... در اختیار صاحبان ساختمان‌های ناایمن قرار می‌گیرد.

این مسئول با بیان اینکه اجرای این طرح گام مهمی در راستای مقاوم سازی ساختمان‌های نا ایمن و در معرض خطر فروریزش در زلزله‌های متوسط و شدید محسوب می‌شود، افزود: در طرح پیشنهادی از دستورالعمل ابلاغی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی برای شهر تهران استفاده شده و در فرآیند صدور مجوز بهسازی لرزه‌ای، پس از اخذ مجوز از ارگان‌های ذیصلاح از جمله استانداری البرز، سازمان نظام مهندسی ساختمان و اداره کل راه و شهرسازی استان البرز اقدامات لازم صورت می‌گیرد.

سرپرست شهرداری کرج در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اجرایی شدن طرحی ویژه در معاونت شهرسازی و معماری شهرداری گفت: با تلاش  این معاونت و با همکاری سازمان فاوا، سیستمی شدن تایید نقشه‌های معماری (قرمز نویسی) در فرایند صدور پروانه برای اولین بار در کشور راه اندازی و اجرایی شده است.

غفاری اضافه کرد: این اتفاق، ضمن ایجاد بستری شفاف در مستندات پرونده‌های سیستمی، مزایایی همچون تسهیل و تسریع در فرایند مراجعین، صرفه جویی اقتصادی و حذف رفت و آمد شهری و کاهش آلودگی های زیست محیطی را به همراه خواهد داشت‌.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =