جشنواره شهرما

مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری کرج از برگزاری نخستین جشنواره رسانه‌ای شهر ما با رویکرد مدیریت شهری در نیمه دوم مهر ماه خبر داد.

حامد احسانی نژاد در گفت‌وگو با پایگاه خبری کرج امروز با اشاره به اهمیت فعالیت تخصصی رسانه‌ها در حوزه مدیریت شهری اظهار کرد: شهرداری کرج با هدف افزایش کیفی تولیدات رسانه‌ای مرتبط با حوزه‌های مدیریت شهری، در نظر دارد با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و خانه مطبوعات استان البرز نخستین جشنواره رسانه‌ای «شهر ما» را برگزار کند.

جشنواره رسانه‌ای شهر ما چند بخش دارد؟

وی با بیان اینکه این جشنواره از بخش‌ تخصصی و حرفه‌ای، بخش ویژه،  بخش موضوعی و حمایتی و بخش مردمی تشکیل شده، توضیح داد: بخش حرفه‌ای این جشنواره شامل مقاله و یادداشت، عکس، گرافیک و صفحه آرایی، طنز (مکتوب و تصویری)، خبر، مصاحبه وگزارش است.

احسانی نژاد توضیح داد: در بخش ویژه مقالات تحلیلی مندرج در مطبوعات و خبرگزاری‌ها با موضوع شعار سال «تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین» بررسی خواهد شد.

به گفته مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری کرج؛ در بخش موضوعی و حمایتی آثار مرتبط با مدیریت پسماند، چالش‌ها و تهدیدها بررسی می‌شود.

 وی افزود: جوایز برندگان بخش موضوعی و حمایتی از سوی سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج اعطا می‌شود.

وی در توضیح بخش مردمی این جشنواره اضافه کرد: شرکت در این بخش برای عموم شهروندان در رده‌های مختلف سنی آزاد بوده و ملاک شرکت در این بخش برای علاقمندان، انتشار آثاری مرتبط با «مدیریت شهری» در صفحات شخصی اینستاگرام به عنوان نسل جدید رسانه های نوظهور اجتماعی است.

این مسئول ابراز کرد: دربخش موضوعی صرفاً رشته‌های عکس، کلیپ و ویدئو و دیدگاه شامل هر نوع متن مکتوب بدون الزام به رعایت چارچوب های فنی خبرنویسی و تولید محتوای اطلاع رسانی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

شرایط و مقررات شرکت در جشنواره

وی با اشاره به شرایط و مقررات شرکت در جشنواره ادامه داد: آثار ارسالی می بایست از اول مهر ۱۴۰۰ تا ۲۰ شهریور ۱۴۰۱ در مطبوعات و خبرگزاری‌ها و پایگاه های اطلاع رسانی منتشر شده باشند، آثار و مطالب بدون امضاء و با امضاء مستعار پذیرفته نمی شوند، مطالب مربوط به رسانه‌های فاقد مجوز و همچنین بولتن‌های داخلی ادارات، امکان شرکت در جشنواره را ندارند، هر فرد می‌تواند حداکثر در ۳ رشته با ارائه حداکثر ۳ اثر در هر رشته جشنواره شرکت نمایدومطالب غیرمحلی و غیر منطقه ای مندرج در نشریات و خبرگزاری‌ها از دور رقابت حذف خواهند شد.

به گفته احسانی نژاد؛ رشته‌هایی که تعداد افراد شرکت کننده آن، کمتر از ۱۰ نفر باشد، در رشته دیگری ادغام خواهند شد و در هر رشته ۳ اثر حائز رتبه های ۱ تا ۳ خواهند شد.

وی تاکید کرد: آثار باید به مهر و امضای مدیرمسئول، صاحب امتیاز، سردبیر یا مسئول امور اداری رسانه رسیده باشد.

مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری کرج گفت: آثار ارسالی در بخش‌های  خبر، مقاله و گزارش خبری و طنز درقالب pdf و عکس خبری حرفه ای ۳۰۰ DPI با پسوند JPG و کلیپ و ویدئوها حداکثر در ۵ دقیقه و در یکی از فرمت‌های مجاز باشد.

زمان و نحوه ارسال آثار

این مسئول در خصوص زمان و نحوه ارسال آثار هم توضیح داد: متقاضیان می‌توانند به دو شکل حضوری و غیرحضوری آثار خود را به دبیرخانه جشنواره تحویل دهند.

وی ادامه داد: در شکل حضوری، متقاضیان می‌بایست با مراجعه به اداره رسانه‌های اداره کل ارتباطات و امور بین الملل، آثار خود را حداکثر تا تاریخ ۳۱ شهریور تحویل و رسید دریافت نمایند.

وی در توضیح روش تحویل غیر حضوری آثار افزود: شرکت کنندگان در این روش هم می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره به نشانی رایانامه Karaj.shahrema@gmail.com  و هم در پیام رسان واتساپ به شماره  ۰۹۱۲۳۶۵۷۷۵۸ ارسال نمایند.

زمان و مکان  برگزاری اختتامیه جشنواره

احسانی نژاد در خصوص زمان و مکان برگزاری اختتامیه جشنواره گفت: این مراسم نیمه دوم مهرماه در سالن همایش‌های باشگاه میلاد شهرداری کرج برگزار می‌شود.

وی در پایان افزود: اسامی هیأت داوران این جشنواره به اطلاع و تأیید اداره کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی خواهد رسید.

گفتنی است؛ علاقه مندان برای دریافت اطلاعات تکمیلی می‌توانند متن فراخوانی که در زیر منتشر شده را مطالعه کنند.

نخستین جشنواره رسانه‌ای شهر ما برگزار می‌شود

نخستین جشنواره رسانه‌ای شهر ما برگزار می‌شود

نخستین جشنواره رسانه‌ای شهر ما برگزار می‌شود

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =