پویش شهر خودمون

به همت اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری کرج، پویشِ مجازی «کرج شهرِ خودمونه» با هدف فرهنگسازی «نه به ریختن زباله در خیابان‌ها و اماکن عمومی» در بستر شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی اکران شده است.

به گزارش کرج امروز، یکی از شعارهای محوری این پویش «ماییم و یک شهر» است که اشاره به مسئولیت اجتماعی ما در قبالِ کرج به عنوان شهری که در آن زندگی می کنیم و باید در ارتقاء عمران و آبادانی آن سهیم باشیم، دارد. گرچه این پویش به صورتِ مجازی اکران می‌شود اما قطعاً دارای تاثیرات فیزیکی بر رفتارِ شهروندان، بهبود فرهنگ شهروندی و در نتیجه همکاری بهترِ ساکنین در جهت حفظ زیبایی و پاکیزگی و آراستگی چهره شهر خواهد بود.

اداره کل ارتباطات در دهه های اول و دوم محرم امسال نیز پویشِ مجازی «پاکبان محرم» را در شبکه های اجتماعی اکران نمود که به گفته معاون خدمات شهری شهرداری کرج، تاثیرِ بسزایی در حفظ پاکیزگی مسیر حرکت دسته جات عزاداری و معابر اطراف ایستگاه‌های صلواتی و کاهش چشمگیر زحماتِ پاکبانان داشت.

پویش «کرج شهرِ خودمونه» شهروندان را به عدم ریختن زباله در خیابانها، کوچه‌ها و اماکن عمومی همچون پارکها و بوستان‌های سطح شهر دعوت می نماید تا علاوه بر جلوگیری از به زحمت انداختن مضاعف قشر زحمتکش پاکبان، از تهدید حیاتِ طبیعت، زیبایی شهری و سلامتی شهروندان نیز پیشگیری شود و ایران کوچک همواره با ویترینی از زیبایی ها در برابر ساکنین بدرخشد.

عدم هرگونه هزینه کرد برای اکران پویش‌های مجازی و استفاده از ظرفیت کارشناسان داخلی و بهره مندی از بسترِ عظیم فضای مجازی و شبکه های اجتماعی جهت تحقق اهدافِ تبیین شده از دیگر ویژگی‌های این طرح است که طبق بررسی‌ها، موجب اقبال بیشتر افکار عمومی و رسانه ها و فعالان فضای مجازی در بازنشر آن می‌شود و همسو با جهادِ تبیین است.

اکران پویش مجازی «کرج شهر خودمونه» در فضای مجازی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =