جشن روز آتش نشان

سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج گفت: تا سال ۱۴۰۴ حدود ۴۰ درصد از نیروهای موجود بازنشسته می‌شوند بنابراین از حالا باید برای جایگزین کردن نیروهای جدید اقدام شود چون در غیر این صورت با کاهش نیروی انسانی و افت کیفیت خدمات مواجه خواهیم شد.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، محمد یساولی  پیش از ظهر امروز در مراسم تجلیل از آتش نشانان کرجی که به مناسبت هفته ایمنی و آتش نشانی برگزار شد، با اشاره به وضعیت امکانات و تجهیزات سازمان آتش نشانی کرج اظهار کرد: در حال حاضر ۵۶۸ نیروی عملیاتی در ۳۲ ایستگاه آتش نشانی به همشهریان خدمات رسانی می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه آتش نشانی کرج به ۱۰۰ خودروی آتش نشانی سبک، نیمه سنگین و سنگین مجهز است، ادامه داد: در صورت اضافه شدن سه دستگاه خودروی جدید، آتش نشانی کرج در این حوزه به استانداردهای کشوری می‌رسد.

این مسئول با بیان اینکه بخشی از خودروهای آتش نشانی کرج در آستانه استهلاک قرار دارند، تاکید کرد: حدود ۴۰ درصد از خودروهای آتش نشانی حدود ۱۵ سال از عمرشان می گذرد و کم کم باید اورهال شوند.

وی با اشاره به وضعیت ایستگاه‌های آتش نشانی هم گفت: برای رسیدن به استانداردهای کشوری باید سه ایستگاه جدید به ایستگاه‌های موجود اضافه شود.

یساولی همچنین با بیان اینکه به زودی تعدادی از نیروهای آتش نشانی بازنشسته می‌شوند، ابراز کرد: تا سال ۱۴۰۴ حدود ۴۰ درصد از نیروها بازنشسته می‌شوند و باید از حالا برای جایگزین کردن نیروهای جدید اقدام شود چون در غیر این صورت با کاهش نیروی انسانی و افت کیفیت خدمات مواجه خواهیم شد.

سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج افزود: آموزش هر نیرویی که جذب این سازمان می‌شود حدود یک سال و نیم زمان می برد به همین دلیل باید به طور جدی به فکر جذب نیروهای جدید باشیم.

وی ادامه داد: طبق استانداردهای کشوری به ازای هر ۲۵۰۰ نفر باید یک آتش نشان، به ازای هر ۱۷ هزار و ۵۰۰ نفر یک خودروی عملیاتی و در هر ۱۵۰ متر یک شیر هیدرانت وجود داشته باشد.

یساولی افزود: تا کنون ۵۳ شیر هیدرانت در مناطق مختلف شهر نصب شده و به دنبال اضافه کردن شیرهای جدید هستیم تا در صورت وقوع حوادث، سرعت خدمات رسانی بالا برود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =