پوررستمی

سرپرست سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج از کاشت گونه‌هایی با نیاز آبی کم و سازگار با شرایط اقلیمی کرج از جمله زیتون تلخ، نارون پیوندی و انواع توت در سطح معابر شهری خبر داد.

رمضانعلی پوررستمی در گفت‌وگو با پایگاه خبری کرج امروز، با بیان اینکه تامین آب شرب برای مشترکان فرایندی هزینه بر است، اظهار کرد: در شرایط کنونی که سطح آب‌های زیرزمینی تا حد زیادی کاهش پیدا کرده و بارندگی‌ها نیز به حداقل رسیده، مدیریت و صرفه جویی در مصرف آب اهمیت دوچندانی پیدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه علی رغم مشکلات موجود، نمی‌توان آبیاری فضاهای سبز که نقش ریه‌های تنفسی شهر را دارند حذف کرد، توضیح داد: بر این اساس مدیریت شهری کرج به دنبال استفاده از آب‌های با کیفیت پایین تر جهت تامین آب آبیاری فضای سبز است.

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج با بیان اینکه جداسازی آب شرب از آب خام فضای سبز یکی از راهکارهای اساسی در این خصوص است، گفت: به منظور صرفه جویی در مصرف آب شرب شهری، به تازگی ۱۴ انشعاب پر مصرف آب از فضای سبز شهر کرج حذف شده است.

این مسئول با اشاره به اهمیت حذف آب شرب شهری از چرخه عملیات آب رسانی فضای سبز شهر کرج بیان داشت: از سال ۹۶ تاکنون این سازمان با احداث سه تصفیه خانه محلی در مهر ویلا، حصارک و محله دولت آباد و با بازچرخانی آب توانسته به حفظ منابع آبی استان کمک کند.

وی از اجرای عملیات خطوط انتقال و توزیع آب خام در منطقه ۲ خبر داد و افزود: واحد تاسیسات و آب سازمان سیما، منظر و فضای سبز  شهری با همکاری فضای سبز منطقه در شهرک بنفشه نسبت به اجرای شبکه یکپارچه خطوط انتقال و توزیع آب خام از طریق لوله گذاری با استفاده از لوله پلی اتیلن ۱۲۵ و ۹۰ میلیمتر به متراژ سه هزار متر اقدام کرده است.

پور رستمی از نتایج این عملیات به آبیاری غالب پارک‌ها و بلوارهای شهرک بنفشه با آب خام و حذف ۱۴ انشعاب آب شرب از عرصه های فضای سبز اشاره کرد.

سرپرست سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج شناسایی گونه‌هایی با نیاز آبی کم و سازگار با شرایط اقلیمی را از دیگر اقدامات صورت گرفته در شهر کرج بیان کرد و افزود: این سازمان نسبت به تولید و تهیه گونه‌های مناسب با اقلیم شهر کرج اقدام و در معابر شهری از گونه‌های مقاوم (زیتون تلخ _ نارون پیوندی _ انواع  توت) و در کمربند سبز از گونه‌های سوزنی برگ (کاج تهران و سرو نقره ای) و پهن برگان مقاوم به شرایط کم آبی نظیر (توت، گردو، سنجد، عناب، بادام، بنه و گلابی وحشی) استفاده کرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =