گونه های مقاوم به آب

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج گفت: از سال ۹۸مجموعه طرح‌های آبخیزداری در دو محدوده طالقانی شمالی و منطقه بیجی اجرایی شده که علاوه بر مقابله با سیلاب‌های خطرناک، تغذیه و ذخیره  سفره‌های آب زیرزمینی را نیز به دنبال خواهد داشت.

رمضانعلی پور رستمی در گفت‌وگو با پایگاه خبری کرج امروز با بیان اینکه تغییر گونه‌های گیاهی در چند سال اخیر در دستور کار  فضای سبز قرار گرفته و باید به سمت کاشت گونه‌های کم‌مصرف، مقاوم به کم‌آبی و... در کرج برویم گفت: باتوجه  به کاهش نزولات آسمانی و تبع آن کاهش منابع آبی و خشک سالی های اخیر باید دانش طراحی منظر و فضای سبز در شهرها به سمتی پیش برود که با حداقل مصرف آب، حداکثر کارایی را در نگهداری فضای سبز و مناظر طراحی شده داشته باشیم.

این مسئول اظهار داشت: کلانشهر کرج در موضوع فضای سبز سازگار با کم آبی با اصلاح روش‌های تامین، انتقال، توزیع و مصرف آب و اصلاح الگوی کاشت موفق عمل کرده و پیش از این مدیرکل دفتر فنی وزارت نیرو از شهرداری کرج و مشهد به دلیل اقدامات موثر در زمینه کاهش وابستگی آبیاری فضای سبز به آب آشامیدنی، تقدیر کرده است.

وی در بخش دیگری با اشاره به اجرای طرح حذف چمن و جایگزینی پوشش گیاهی «فیله‌آ» در کرج گفت: کاشت و نگهداری چمن مستلزم مصرف آب زیاد و صرف هزینه های سنگینی است.

به گفته پور رستمی یکی از اقدامات موثر جهت سازگاری با شرایط کم آبی فعلی، حذف گونه های گیاهی با نیاز آبی زیاد نظیر چمن و کاشت گونه‌های مقاوم به کم آبی و یا خشکه منظر سازی است.

این مسئول توضیح داد: خشک منظری روش منظرسازی است که تکنیک‌های خلاقانه حفاظت از آب و کاهش نیاز به آبیاری با شیوه‌های مناسب باغبانی که سازگار با اقلیم و خاک منطقه باشد را در کنار هم جمع کرده است.

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج با اشاره به  اجرای طرح‌های آبخیز داری در ارتفاعات عظیمیه اضافه کرد: از سال ۹۸مجموعه طرح‌های آبخیزداری مدیریت شهری کرج در دو محدوده طالقانی شمالی و منطقه بیجی اجرایی شده که علاوه بر مقابله با سیلاب‌های خطرناک تغذیه و ذخیره  سفره‌های آب زیرزمینی را نیز به دنبال خواهد داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =