• ۳۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۴
  • کد خبر: 82380
رحیمی

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر کرج از تصویب طرح مطالعاتی فاز(۱و۲) و اجرای خط ویژه اتوبوس تندرو (BRT )خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، علیرضا رحیمی خصوص بزرگترین طرح حمل و نقل همگانی و عمومی به عنوان BRT گفت: در آینده نزدیک خط ویژه اتوبوس‌های تندرو در شهر کرج به طول ۳۰کیلومتر اجرایی خواهد شد.

وی افزود: در کمیسیون عمران و حمل و نقل برابر تبصره۵۹ بودجه ۱۴۰۱، شهرداری کرج موظف بود که طرح خط ویژه اتوبوس تندرو را به تصویب برساند و در این جلسه فاز مطالعاتی (۱و۲) اجرای این طرح به تصویب رسید.

رییس کمیسیون عمران و حمل ونقل در تشریح این طرح افزود: خط ویژه مذکور با ویژگی رفت و برگشت به طول حدود ۳۰کیلومتر دارای ۲۱ ایستگاه است به طوری که ایستگاه‌ها دارای طراحی خاص با رعایت سیما و منظر شهری و همچنین رعایت حال و تردد آسان معلولیت‌های حرکتی توان یاب و جانبازان عزیز است که در طول مسیر از طریق نرده و یا بصورت ترکیبی نرده - جدول و همچنین نیوجرسی در بعضی از نقاط جدا می‌شود.

رحیمی ادامه داد: خط ویژه از میدان حصارک آغاز در ادامه مسیر به میدان کرج و از طریق بلوار شهید چمران به پایانه شهید سلطانی متصل خواهد شد و اجرای مسیر، ایستگاه‌ها و هوشمندسازی آن با ۴۱ دوربین و اجرای روشنایی آن حدود ۱۵۰ میلیارد تومان برآورد هزینه دارد و تمام سعی و تلاش شورای شهر کرج بر این است که تا پایان سال از طریق پیمانکار و یا بخش خصوصی عملیات اجرایی آن آغاز گردد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =