عباس سعیدی کیا

معاون شهرسازی و معماری شهرداری کرج، از تهیه طرح آسیب‌شناسی باغات واقع در حریم شهر باهدف حفظ و صیانت از اراضی ذخیره جهت توسعه آتی و حفظ هویت باغ شهری کرج خبر داد.

عباس سعیدی کیا در گفت‌وگو با پایگاه خبری کرج امروز؛ با اشاره به وضع موجود اراضی واقع در حریم و تبیین راهکارهای مربوطه در خصوص حفظ باغ‌های موجود، عنوان کرد: صیانت از باغات و اراضی مزروعی شهر از مهم‌ترین اولویت‌های مدیریت شهری است.

سعیدی کیا با اشاره به اهمیت جلوگیری از هرگونه ساخت‌وساز و تغییر کاربری غیرمجاز در باغات و اراضی حریم شهر، به‌ضرورت هم‌افزایی نهادهای استانی و تشریح مساعی در این خصوص تأکید کرد.

این مسئول، تهیه طرح‌های بنیادین و کاربردی موضعی و موضوعی نظیر آسیب‌شناسی باغات و تهیه بانک اطلاعاتی جامع را از راهکارهای جلوگیری از هرگونه ساخت‌وساز و تغییر کاربری غیرمجاز در باغات و اراضی حریم شهر برشمرد.

وی گفت: بخش اول طرح مذکور بر مبنای تحلیل نقشه‌های هوایی ادوار مختلف، تصاویر ماهواره‌ای و بازدیدهای میدانی گسترده در راستای شناسایی باغات و عمده دلایل تخریب آن‌ها انجام پذیرفته است.

این مسئول در ادامه صحبت‌های خود عنوان کرد: در فاز دوم این طرح به ارائه راهکارهای بازدارنده و مولد در حفظ و احیاء باغات خواهیم پرداخت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =