دیار با خانواده شهید خواجوی - کراپ‌شده

رئیس شورای اسلامی شهر کرج گفت: جمع‌آوری وصایای شهدا و تدوین آن به‌صورت کتابچه برای انتقال ارزش‌های دفاع مقدس به نسل جوان و آیندگان کاری مهم و ضروری است.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز؛ علی قاسم پور در دیدار با خانواده شهید محسن خواجوی که به همراه دیگر اعضای شورای اسلامی شهر کرج و مهدی رشیدی سرپرست منطقه ۹ کرج صورت گرفت: افزود: وصیت‌نامه شهدا از اسناد ارزشمند دفاع مقدس هستند که باید در حفظ و نگهداری آن و انتقال این ارزش‌های به نسل‌های آینده اهتمام داشته باشیم.

‌رئیس شورای اسلامی شهر کرج پس از استماع وصیت‌نامه شهید محسن خواجوی در گفتگو با پدر این شهید بزرگوار تصریح کرد؛ تکریم و تعظیم از مقام شامخ شهدا یک وظـیفه و ضرورت غیرقابل‌انکار است.

قاسم پور بیان کرد: شهدا با تأسی از اعمال و رفتار امام حسین (ع)، درس فداکاری، وفاداری، ازخودگذشتگی، شجاعت، شهامت و صداقت آموختند و در عمل نیز آن را به اثبات رساندن و درراه دفاع از اهداف مقدس اسلام جان‌فشانی نموده و حماسه‌ای جاوید آفریدند.

وی با تأکید بر متولیان فرهنگی بر جمع‌آوری وصایای شهدا و تبدیل به کتابچه‌ای ارزشمند برای استفاده نسل جوان و نسل‌های آینده در پیروی از الگوهای شهدا اشاره کرد وافزود: در بررسی وصایای شهدا، می‌توان مجموعه‌ای از شاخصه‌های اعتقادی و اخلاقی را استحصال کرد.

قاسم پورگفت: انس با قرآن، توسل به ائمه اطهار (ع)، حفظ بیت‌المال، دنباله‌روی از نهضت عاشورا، ولایتمداری، حفظ انقلاب، امربه‌معروف و نهی از منکر، تولی و تبری و نیز حفظ حجاب و عفاف، از جمله مواردی است که اکثر شهدا در وصایا و دست‌نوشته‌های خود به آن اشاره داشته‌اند.

مهدی رشیدی مدیر منطقه ۹ کرج در حاشیه این دیدار بیان کرد: ما هرچه داریم به برکت خون شهداست و خانواده‌های شهیدان، ایثارگران به‌عنوان یادگاران ایثار و فداکاری هستند، چرا که شهیدان بزرگوار در دامان آن‌ها پرورش‌یافته‌اند.

وی اضافه کرد: شهدا پرچم‌داران مخلص دفاع از ارزش‌ها بوده و خانواده‌های معظم شهدا نیز سرمایه‌های ارزشمند، روحیه‌بخش و معنوی ایران اسلامی می‌باشند.

جمع‌آوری وصایای شهدا برای انتقال ارزش‌های دفاع مقدس به نسل آینده ضروری است

جمع‌آوری وصایای شهدا برای انتقال ارزش‌های دفاع مقدس به نسل آینده ضروری است

جمع‌آوری وصایای شهدا برای انتقال ارزش‌های دفاع مقدس به نسل آینده ضروری است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =