دوربین ثبت تخلف

شهردار کرج گفت: در راستای افزایش پهنه نظارت ترافیکی شهری از طریق دوربین‌ها و به‌منظور مدیریت ترافیک و کاهش آلودگی هوا تعداد دوربین‌های نظارتی و ثبت تخلف سطح شهر به ۱۸۶ دستگاه رسید.

مهرداد کیانی در گفت‌وگو با پایگاه خبری کرج امروز؛ با اشاره به اینکه سیاست مدیریت شهری اجرای شهر هوشمند بوده اظهار داشت: در این راستا معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری کرج با نصب ۹ دوربین نظارتی، ۶ دوربین پلاک خوان و سه دوربین ثبت تخلف سرعت، طی سال جاری که همزمان با دهه فجر فعالیت خود را آغاز می‌کنند، توانسته تعداد دوربین‌های نظارتی را به ۱۸۶ دستگاه برساند.

شهردار کرج با اشاره به تکمیل زیرساخت‌های اجرای طرح LEZ(کاهش) در سطح شهر عنوان کرد: ۶ دوربین ثبت تخلف پلاک خوان که علاوه بر ایمنی معابر منجر به کاهش تصادفات می‌شود، به دوربین‌های شهر اضافه شده است.

کیانی هدف از اجرای این طرح را کاهش آلایندگی در سطح شهر کرج دانست، چراکه بیشترین درصد آلایندگی هوا ناشی از تردد و آلایندگی دود خودروها در سطح شهر بوده که با اجرای طرح کاهش می‌یابد.

وی همچنین به تشریح عملکرد شهرداری در نصب دوربین های ثبت تخلف سرعت پرداخت و افزود: نصب این دوربین ها در محل‌هایی صورت گرفته که آمار تصادفات بالا بوده و در نقاطی که سامانه نصب و راه اندازی شده است، آمار مذکور کاهش چشمگیری داشته است.

شهردار کرج در ادامه با بیان اینکه تأمین و تهیه زیرساخت‌های ترافیکی از عمده وظایف مدیرت شهری است، گفت: در این راستا شهرداری کرج سامانه‌هایی را که از سال‌های گذشته خریداری کرده است در سال ۱۴۰۲ در غالب سه طرح کلان اجرایی خواهد کرد.

مهرداد کیانی ادامه داد: این سه طرح در غالب طرح بار و کالا که از مطالبات اصلی شورای ششم شهر است و نقش بسزایی در کاهش ترافیک و کنترل آلودگی هوا خواهد داشت، طرح دائمی ترافیک هسته‌ای شهر و طرح پارک حاشیه‌ای سال آینده اجرایی خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه هوشمند سازی معابر از اولویت‌های مهم شهرداری در حوزه حمل‌ونقل و ترافیک است، افزود: اجرای این سه طرح می‌تواند به تنفس شهر در رهایی از ترافیک‌های طاقت فرسا و آلودگی هوا کمک شایانی کند.

تجهیز تمام دوربین‌های مبادی ورودی شهر به کد تخلف معاینه فنی

شهردار کرج در ادامه صحبت‌های خود عنوان کرد: طی سال ۱۴۰۲ مبادی ورودی شهر کرج به دوربین‌های ثبت تخلف مدیریت بار و معاینه فنی مجهزمی‌شوند.

مهرداد کیانی گفت: به‌منظور اجرای این طرح، اسناد و مناقصات مربوطه انجام‌شده و امیدوارم تا سال ۱۴۰۲ اجرایی شود.

وی با اشاره به اعمال قانون خودروهای فاقد معاینه فنی و دودزا از ورودی شهر، گفت: در این راستا با نصب دوربین‌هایی ثبت تخلف در مبادی ورودی شهر امکان ورود خودروهای فاقد معاینه فنی به شهر کاهش و به‌محض ورود جریمه خواهند شد.

شهردار کرج همچنین خاطرنشان کرد: اهداف مجموعه مدیریت شهری علاوه برافزایش امنیت شهر، نظارت بر روند ترافیک، کاهش و رفع مشکلات ترافیکی و تسهیل در عبور و مرور خودروها و شهری آرام و قانونمند است.

منتشر شده در تاریخ ۴ بهمن ماه ۱۴۰۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =