• ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۲
  • کد خبر: 82679
منعمی

دبیر شورای اسلامی شهر کرج گفت: لایحه صعوبت شغلی کارکنان آتش نشانی تا پیش از سال جدید ارائه شود.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر کرج، فاطمه منعمی در جلسه بررسی بودجه پیشنهادی سال ۱۴۰۲ سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی اظهار داشت: این سازمان دارای ۱۰۰ دستگاه خودروی عملیاتی است که از این تعداد، ۱۷ دستگاه بلا استفاده و نیازمند تعمیر هستند که ضروری است ردیف بودجه‌ای برای تعمیر این خودروها در نظر گرفته شود.

وی همچنین به کمبود نیروی انسانی در این سازمان اشاره کرد و افزود: در حال حاضر، این سازمان دارای ۴۸۰ نیرو بوده و هم اکنون با کمبود ۱۵۰ نفر مواجه است.

دبیر شورای اسلامی شهر کرج عنوان کرد: با توجه به این موضوع، باید تدابیری در جهت تأمین نیروی مناسب اتخاذ شود زیرا در صورت کاهش نیرو، پرسنل باقیمانده باید همواره در ‌ایستگاه‌ها بمانند.   همچنین تأکید می‌شود که نسبت به تدوین لایحه صعوبت شغلی کارکنان آتش نشانی نیز اقدام کنید زیرا تا پیش از سال جدید باید ارائه شود.

منعمی با اشاره به اینکه آماده باش نیروهای عملیاتی این سازمان از سوی ستاد فرماندهی اعلام می‌شود، متذکر شد: رؤسای برخی‌ایستگاه‌ها بنا به تشخیص و صلاحدید خود، اعلام آماده باش می‌کنند که لازم است این موضوع پیگیری شود زیرا وجود این گونه تنش‌ها موجب بی‌انگیزگی کارکنان و نیروها می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه حداقل ۲۰ دستگاه خودرو باید جایگزین خودروهای فعلی سازمان شوند، اظهار کرد: بی‌شک ۲۷ میلیارد تومان اعتبار، کفاف انجام این اقدام را نمی‌دهد و برای تحقق این امر نیازمند حداقل ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیارد تومان بودجه هستیم.

منعمی با تأکید بر ضرورت تسهیل در فرآیندهای این سازمان مطرح کرد: سازمان آتش نشانی برای بحث آموزش‌های شهروندی باید به سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری و برای آموزش‌های عملیاتی کارکنان به شهرداری مرکز مراجعه کند که این امر آن‌ها را با دشواری‌ها و درگیری‌های بسیار مواجه می‌کند.

دبیر شورای اسلامی شهر کرج عنوان کرد: پیشنهاد بنده این است که با برآورد و اعلام هزینه مورد نیاز برای تحقق این دو موضوع از سوی سازمان، ردیفی بدین منظور به بودجه سال ۱۴۰۲ اضافه شود که این مجموعه به صورت مستقیم درگیر فرآیند اداری نشود.

منتشر شده در تاریخ ۱۷ مهر ماه ۱۴۰۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =