انتزاع فردیس از کرج

قائم مقام شهرداری کرج گفت: مجموعه مدیریتی شهری کرج و فردیس مسائل باقی مانده از انتزاع فردیس را حل کنند.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز افراسیاب شجاعی در جلسه مشترک بین مسئولان مدیریت شهری کرج و فردیس اظهار داشت: در جریان انتزاع شهرداری فردیس از شهرداری کرج در ادوار گذشته به دلیل عدم تعامل مناسب بین شورای اسلامی و مجموعه مدیریت شهری هر دو شهر زمینه برای دخالت دستگاه بیرونی فراهم شد. در حالی که باید با تعامل و توافق بین مجموعه مدیریت شهری و شورای دو شهر کرج و فردیس مسائل مرتبط با انتزاع حل و فصل شود.

افراسیاب شجاعی، قائم مقام شهرداری کرج با بیان این مطلب تأکید کرد: مسائل باقی مانده از انتزاع شهرداری فردیس از کرج در حوزه‌های مختلف مالی، نیروی انسانی، زمین و املاک را می‌توان با تعامل مشترک بین دو مجموعه مدیریت شهری و همچنین همکاری بیشتر بین هر دو شورای اسلامی شهر کرج و فردیس به سرانجام مطلوب رساند.

شجاعی با اشاره به پیوند عمیقی که بین دو شهر فردیس و کرج وجود دارد گفت: در واقع هر خدمتی که در شهرداری کرج یا در شهرداری فردیس صورت بگیرد تأثیر مستقیمی بر مردم و شهروندان هر دو شهر دارد. برای همین باید با تعامل بیشتر و عمیق‌تر بتوانیم سریعاً مسائل روی زمین مانده از موضوع انتزاع را حل و فصل کنیم. حضور و تأکید مقامات استانداری هم بر همین مبنا است.

قائم مقام شهرداری کرج در ادامه افزود: پیشنهاد ایجاد یک کارگروه مشترک از عقلای مجموعه مدیریت شهری ۲ شهر کرج و فردیس اقدام مؤثری است که باید هر چه زودتر با تعامل بین شوراهای اسلامی هر دو شهر تشکیل شود. در این کارگروه مباحث تخصصی مطرح شود و تصمیمات در نهایت منجر به یک متن مشترک شود تا در صحن هر دو شورای اسلامی شهر کرج و فردیس به تصویب برسد و در نهایت این امر به استانداری هم ابلاغ شود که ما مسائل باقی مانده از موضوع انتزاع شهرداری فردیس از کرج را با تعامل و همکاری حل کرده‌ایم.

در ادامه جلسه علی قاسم‌پور رئیس شورای شهر کرج با اشاره به اینکه مسائل باقی مانده در حوزه‌های مختلف در ارتباط با انتزاع شهر فردیس از کرج باید به صورت توافقی و تفاهم بین دو مجموعه مدیریت شهری و شوراهای دو شهر با همفکری و همیاری یکدیگر در یک بازه زمانی مشخص حل و فصل شود، تأکید کرد: رویکرد ما در شورای شهر و شهرداری کرج بر تفاهم و توافق دوجانبه برای حل عادلانه و عاقلانه مسائل باقی مانده در جریان انتزاع فردیس از کرج است. این مسأله از سال ٩۶ تاکنون باقی مانده است که باید در اسرع وقت حل شود.

در ادامه جلسه ملیحه اکبری عضو شورای اسلامی شهر با تأکید بر ضرورت تعامل بیشتر بین دو مجموعه مدیریت شهری کرج و فردیس برای حل مسائل باقی مانده در موضوع انتزاع شهر فردیس از کرج گفت: باید جلسات مشترک در کارگروه تخصصی بین دو مجموعه سریع‌تر تشکیل شود تا با یک خرد جمعی بر مبنای تفاهم فی‌مابین بتوانیم حق و حقوق شهروندان دو شهر که در واقع یک پیکره مشترک هستند و یک خانواده محسوب می‌شوند را سریعاً مدیریت کنیم.

رئیس شورای شهرستان فردیس با اشاره به مشکلاتی که شهرداری فردیس پس از انتزاع خصوصاً در حوزه منابع انسانی با آن مواجه شده است، افزود: انتظار ما از مجموعه مدیریت شهری کرج این است که با یک نگاه جامع و بزرگوارانه به کمک فردیس بیاید تا بتوانیم کمی و کاستی‌های فعلی را به صورت یک روند عادلانه حل کنیم که پیشرفت فردیس در واقع کمک به پیشرفت کرج نیز محسوب می‌شود. استراتژی ما در کارگروه مشترک باید جلو بردن گام به گام باشد تا گره‌های اداری مختلفی که در فردیس وجود دارد باز کنیم.

در ادامه جلسه محمدرضا احمدی‌نژاد، شهردار فردیس با اشاره به نگاه تعاملی و عملگرایانه برای حل این مسائل مرتبط با انتزاع شهرداری فردیس از کرج تأکید کرد: اگر از مرحله چرایی این انتزاع که شاید در ابتدای امر چندان با برنامه‌ریزی دقیق همراه نبوده و به صورت قهری از بالا صورت گرفته است بگذریم، باید به سمت رویکردی توافقی برویم تا همکاری مشترک را جلو ببریم.

احمدی‌نژاد در ادامه افزود: چند مسأله عمده برای همکاری داریم که عمده آن به مسأله اراضی واقع در اقلیم فردیس بر می‌گردد که هنوز تحت مالکیت شهرداری کرج است و باید در یک توافق منصفانه منتقل شود. در مورد اموال منقول و غیر منقول هم باید به توافق مشترک برسیم که از جمله آن می‌توان به استفاده مشترک از اموالی که تحت مالکیت کرج است و پرسنل فردیس هم می‌توانند از آن استفاده کنند، اشاره کرد.

شهردار فردیس تأکید کرد: در حوزه ماشین آلات نیز با وجود اینکه عمر مفید بیشتر این ماشین آلات رو به پایان است اما دست‌کم باید بحث انتقال سند مالکیت آن‌ها فراهم شود.

احمدی نژاد در بخش پایانی صحبت‌های خود گفت: تمام این موارد را می‌توان در همان کارگروه مشترک بین شهرداری و شورای شهر دو شهر فردیس و کرج حل و فصل کرد و در نهایت به یک متن مشترک رسید که به تصویب مشترک هر دو شورای شهر برسد و نهایی شود.

مجموعه مدیریتی شهری کرج و فردیس مسائل باقی مانده از انتزاع فردیس را حل کنند

مجموعه مدیریتی شهری کرج و فردیس مسائل باقی مانده از انتزاع فردیس را حل کنند

مجموعه مدیریتی شهری کرج و فردیس مسائل باقی مانده از انتزاع فردیس را حل کنند

مجموعه مدیریتی شهری کرج و فردیس مسائل باقی مانده از انتزاع فردیس را حل کنند

منتشر شده در تاریخ ۱۷ بهمن ماه ۱۴۰۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =