برف روبی

سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری کرج گفت: در آغازین ساعت بارش برف کلیه عوامل خدمات شهری مناطق ۱۰ گانه شهرداری کرج با به‌کارگیری تجهیزات زمستانی در آماده‌باش بودند و به‌طور مستمر اقدام به برف‌روبی و شن‌پاشی سطح شهرکردند تا مشکلی برای عبور و مرور شهروندان در معابر اصلی و فرعی وجود نداشته باشد.

عباس کمالی روستا در گفت‌وگو با پایگاه خبری کرج امروز؛ از انجام اقدامات لازم عوامل خدمات شهری مناطق ۱۰ گانه شهرداری کرج برای برف‌روبی و جلوگیری از یخ‌زدگی معابر خبر داد و گفت: تمامی اکیپ‌های ستاد برف‌روبی منطقه هم‌زمان با آغاز بارش برف در حالت آماده‌باش کامل برای خدمات‌رسانی هستند و هم‌زمان تجهیزات و ماشین‌آلات سبک و سنگین نیز در محل‌های مذکور مستقرشده‌اند.

کمالی روستا با اشاره به برنامه‌ریزی انجام‌شده و همدلی که بین معاونت خدمات شهری تمامی مناطق کرج وجود دارد، گفت: تلاش داریم در روزهای برفی لحظات خوشی را برای مردم رقم بزنیم.

وی در تشریح تعداد ماشین آلات و تجهیزات زمستانی، عنوان کرد: از زمان بارش برف ۱۰ دستگاه نمک‌پاش، ۱۰ دستگاه بابکت، ۱۰ دستگاه لودر، حدود ۴۰ دستگاه گریدر و ۴۰ دستگاه کامیون در سطح شهر  در حال فعالیت هستند.

سرپرست معاونت خدمات شهر شهرداری کرج با اشاره به فعالیت‌های مناطق ۱۰ گانه در بارش‌ها اظهار داشت: معاونت خدمات شهری این مناطق با به‌کارگیری تمام‌ نیروها بلافاصله بعد از آغاز بارش‌ها، بعد از عملیات شن‌پاشی، خیابان‌ها و معابر را برای عبور وسایل نقلیه و تردد ایمن شهروندان مهیا کردند.

وی گفت: این اقدامات به‌منظور جلوگیری از یخ‌زدگی معابر، گشودن مسیرهای ترافیکی، روان‌سازی ترافیک و جلوگیری از بروز مشکل برای رانندگان و بروز تصادفات انجام گرفت.

کمالی روستا با تأکید بر برگزاری چندین جلسه ستاد مدیریت بحران در این معاونت تصریح کرد: این جلسات در راستای همکاری بیشتر و برنامه‌ریزی دقیق‌تر تشکیل و تقسیم‌کار در مناطق و مرکز صورت گرفته است و همه همکاران به وظایف محوله در زمان برف کاملاً آگاهی دارند.

به گفته کمالی روستا، ستاد برف‌روبی تا پایان بارندگی در معابر و سایت‌ها مستقر و آماده خدمت‌رسانی هستند تا خللی در تردد شهروندان ایجاد نشود.

سرپرست معاونت خدمات شهر شهرداری کرج بابیان اینکه بارش برف در شهر و ارتفاعات از ساعت اولیه صبح آغاز شد، گفت: با فعالیت مداوم نیروهای ما از ساعات اولیه، معبر مسدودی گزارش نشده است.

وی ادامه داد: نیروهای خدمات شهری همچنان در سطح معابر بزرگراهی و محدوده نواحی شمالی منطقه حضور دارند و پیگیری‌های لازم برای آماده‌باش نیروها مرتباً در حال انجام است.

آماده‌باش بیش از ۱۵۰۰ نیروی خدمات شهری در پی بارش برف

سرپرست معاونت خدمات شهر شهرداری کرج گفت: در پی بارش برف از صبح امروز و سفیدپوش شدن شهر، بیش از یک هزار ۵۰۰ نیرو در آماده‌باش کامل قرار گرفتند.

کمالی روستا بابیان اینکه تمامی تمهیدات و تدابیر اجرایی برای مدیریت بارش‌ها باهدف تسهیل رفت‌وآمد تا پایان بارش‌ها پیش‌بینی‌شده است، افزود: با اشاره به اینکه از ابتدای فصل بارش، اقدامات مطلوبی در خصوص آمادگی کامل نیروهای خدمات شهر برای مواجهه با بحران‌های احتمالی صورت گرفته، اظهار کرد: شن‌پاشی خیابان‌های اصلی و فرعی در سطح مناطق و پر کردن مخازن شن و ماسه به‌صورت مستمر در حال انجام است.

این مسئول با اشاره به نوسان بارش برف و ادامه دار بودن این بارش در هفته پیش رو در خاطرنشان کرد: ما آمادگی کامل را برای برف‌روبی معابر داریم و با توجه به اقدامات صورت گرفته، سطح معابر و بزرگراه‌ها باز است و مشکلی در برف‌روبی، ترافیک و لغزندگی در حال حاضر وجود ندارد.

وی در پایان افزود: با توجه به برودت هوا و یخبندان معابر از امشب، از کلیه شهروندان تقاضا می‌شود در هنگام تردد در معابر شهری با سرعت مطمئنه حرکت کنند و از عدم انسداد دودکش‌های بخاری منازل اطمینان کامل داشته باشند.

منتشر شده در تاریخ ۲۳ بهمن ماه ۱۴۰۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =