روز مهندس - کراپ‌شده

شهردار کرج با اشاره به روز بزرگداشت مقام خواجه نصیرالدین طوسی، دانشمند و ریاضی‌دان بزرگ ایرانی، که به نام مهندس نامگذاری شده است گفت: حساسیت، اهمیت و جایگاه مهندسی را هنگام وقوع رخدادهای طبیعی، بسیار واضح و قابل مشاهده است.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، مهرداد کیانی، به وقوع زلزله‌های اخیر در شهرستان خوی و پس از آن زلزله‌های مهیب ترکیه اشاره و اذعان کرد: چنان که همگی شاهد بودیم برخلاف برخی از بناها که به سرعت در اثر زمین لرزه ترکیه فرو ریختند، بناهایی نیز وجود داشتند که باایستایی و مقاومت بسیار بالا برابر شدت تکان و لرزش وارده مقاومت کرده و از جان و دارایی ساکنان محافظت کردند.

کیانی افزود: این اهمیت مهندسی و توان بالای سازندگان بناها را نشان می‌دهد که با مسئولیت‌پذیری و بهره‌گیری از هوش و بهره علمی خود توانستند چنین مؤثر جلوه کنند.

وی ادامه داد: در چنین شرایطی است که جایگاه مهندس و توجه به رشته مهندسی، اهمیت بسیار پیدا می‌کند.

شهردار کرج با تأکید بر اینکه مهندسان ایرانی، افرادی مسئولیت‌پذیر و در حرفه خویش خبره هستند، خاطرنشان کرد: متأسفانه در سال‌های گذشته برخی افراد با جعل نام و عنوان مهندس، چهره و شاُن این حرفه را مخدوش کرده و باعث بروز صدمات جبران ناپذیری به پیکره شهرها و ساکنان برخی ساختمان‌ها شدند.

کیانی بیان کرد: ضروری است ضمن شناسایی بناهای آسیب‌پذیر در شهرها نسبت به مقاوم‌سازی و ایمن‌سازی این ساختمان‌ها اقدام شود.

وی، مسئولیت و وظیفه مهندسان را بسیار سنگین توصیف کرد و ادامه داد: پیکره شهر در دست مهندسان قرار دارد تا با علم و استعداد خود بتوانند آن را از بحران‌های بزرگ به سلامت عبور داده و مکانی زیبا و آرامش بخش را برای شهروندان به ارمغان آورند.

این مسئول با تبریک این روز به همه مهندسان ایران و بویژه مهندسان شهر کرج، از آنان خواست با تعهد بالا و حساسیت نسبت به سلامت شهر و شهروندان، پروژه‌های خود را به اتمام رسانده و در این مسیر از هیچ تلاشی، فروگذاری نکنند.

کیانی تصریح کرد: شهرداری کرج نیز همت خود را برای بگارگیری روش‌های نوین مهندسی و استفاده از مهندسان توانمند و خبره، به کار خواهد بست تا با حمایت از این قشر بتوانیم شهری توسعه یافته و مقاوم داشته باشیم.

منتشر شده در تاریخ ۵ اسفند ماه ۱۴۰۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =