4

سرپرست منطقه ۴ شهرداری کرج گفت: با توجه به فرا رسیدن ایام عید نوروز باستانی و سال نو، به منظور ارتقاء نشاط و شادابی شهر این منطقه با عملکرد مضاعف در حوزه زیباسازی، نظافت، گل‌کاری و گل‌آرایی به استقبال بهار رفت.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز؛ حسین دقیقیان عنوان کرد: با پایان زمستان و آغاز فصل بهار، طبیعت لباس جدید بر تن می‌کند و شکوفه‌های رنگارنگ خبر از نوروز می‌دهد و شهرها نیز طبق رسم هرساله برای استقبال از این آیین کهن آماده می‌شوند، در این راستا زیباسازی، شستشو و نظافت مضاعف معابر، گل‌کاری، کاشت نهال و آراستن چهره شهرها از اقداماتی است که مدیریت شهری برای استقبال از بهار انجام می‌دهد.


این مسئول در تشریح اقدامات صورت گرفته در این طرح اظهار داشت: رنگ‌آمیزی یکی از ارکان اساسی زیبایی شهر است که در این طرح تاکنون ۲۵ هزار متر طول از جداول سطح منطقه، ۱۲۰ مورد پایه تابلو، دو هزار متر مربع جداره و دیواره، ۹۰ مورد مخزن مکانیزه و دو مورد المان شهری رنگ‌آمیزی و بهسازی شد.


دقیقیان به کاشت گل‌های بهاره در سطح منطقه اشاره کرد و گفت: فصل بهار فصل نو شدن طبیعت است و نماد آن سبز شدن گیاهان و شکفتن گلهااست که به این منظور ۷۰ هزار گل شب بو به متراژ دو هزار و ۸۰۰ مترمربع و گل بنفشه به متراژ یک هزار و ۲۰۰ مترمربع کاشته شد و همچنین بیش از ۶ هزار اصله نهال در فضای سبز منطقه غرس شد.

طرح استقبال از بهار در منطقه ۴ کرج درحال اجراست


وی افزود: چندین طرح جهادی پاکسازی در محله‌های فاز ۱، ۲، ۴، کمربندی و محله‌های کم برخوردار منطقه به اجرا درآمد که دراین راستا  هفت هزار متر از زمین‌های بایر سطح منطقه تسطیح همچنین ۱۵۰ تن نخاله جمع‌آوری شده است.

طرح استقبال از بهار در منطقه ۴ کرج درحال اجراست


دقیقیان در ادامه تصریح کرد: در راستای استقبال از مسافران نوروزی تمام مبلمان شهری در پارک‌های سطح منطقه، وسایل بازی کودکان، آبنماها و... شستشو و رنگ‌آمیزی شد و همچنین یک هزار و ۱۰۰ مترحاشیه اتوبان پاکسازی وآماده‌سازی شد.

طرح استقبال از بهار در منطقه ۴ کرج درحال اجراست

منتشر شده در تاریخ ۲۴ اسفند ماه ۱۴۰۱



 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =