• ۳۱ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۷
  • کد خبر: 83292
مانور اطفا حریق بیمارستان البرز

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج گفت: مانور اطفاء حریق با هدف آمادگی، ارتقاء توانمندی و افزایش ضریب سرعت عمل در شرایط اضطراری در کارکنان بیمارستان البرز به همت نیروهای عملیاتی منطقه دو آتش نشانی کرج در محوطه بیمارستان البرز برگزار شد.

محمد یساولی در گفت‌وگو با پایگاه خبری کرج امروز؛ اظهار کرد: باتوجه به اینکه حادثه هیچگاه خبر نمی‌کند، برگزاری مانورهای اطفاء حریق در مکان‌های پرجمعیت شامل بیمارستان‌ها، ادارات، پاساژها و... کمک شایانی به آمادگی همه‌جانبه نیروهای عملیاتی آتش نشانی در زمان بروز حوادث می‌کند و در این زمینه برنامه‌ریزی‌های منظمی صورت گرفته تا دراماکان پر تردد و پر جمعیت برگزار شود.

وی افزود: در همین راستا، مانور آموزشی عملی حریق در بیمارستان البرز برگزار و پرسنل بیمارستان با شرکت در این مانور، بر دانش و مهارت‌های خود برای مقابله با حریق افزودند.

یساولی خاطر نشان کرد: کارکنان این بیمارستان قبل از برگزاری مانور، آموزش‌های لازم همچون پناه‌گیری صحیح، نحوه تخلیه امن اضطراری، امداد و نجات مصدومان احتمالی حادثه، انوع حریق‌ها، اصول کار با خاموش‌کننده‌های دستی، شیوه‌های مناسب جهت خاموش کردن آتش‌های مختلف و چگونگی اطفای حریق احتمالی با انواع روش‌ها را زیر نظر مربیان آتش نشانی فرا گرفته و سپس به صورت عملی اقدام به تمرین آن‌ها در فضای باز کردند.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج بیان داشت: از مهمترین اهداف برگزاری این مانور می‌توان به ارتقاء توان عملیاتی کادر درمان، ارزیابی پشتیبانی در هنگام بروز حریق، ارزیابی دانش و توان پرسنل عملیاتی آتش نشانی و مشارکت واحدهای مرتبط در امر اطفاء حریق با بهره‌گیری از حداکثر امکانات موجود در بیمارستان‌ها و مراکز اشاره کرد.

یساولی گفت: در این مانور با بیش از ۱۶ نفر آتش‌نشان و نجات‌گر با تجهیزات فردی و جمعی و با حضور چهارایستگاه عملیاتی و با استفاده از چهار دستگاه خودروهای سنگین و سبک و تجهیزات مربوطه در بیمارستان البرز برگزار شد.

اجرای مانور اطفاء حریق در بیمارستان البرز کرج

اجرای مانور اطفاء حریق در بیمارستان البرز کرج

اجرای مانور اطفاء حریق در بیمارستان البرز کرج

اجرای مانور اطفاء حریق در بیمارستان البرز کرج


 

منتشر شده در تاریخ ۳۱ فروردین ۱۴۰۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =