عید فطر

شهردار کرج در آستانه فرا رسیدن عید بندگی و اطاعت عید سعید فطر پیامی صادر کرد و پیشاپیش این عید فرخنده که سرمنزل یک ماه شب زنده داری و روزه داری بندگان به درگاه الهی است را تبریک و شادباش گفت.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، در این پیام تبریک آمده است:

ساعات، به لحظات حلول ماه شوال نزدیک می‌شود و عید انسانیت فرا می‌رسد. در فرهنگ اسلامی نخستین روز ماه شوال به عنوان عید فطر و جشن بازگشت ‌به فطرت معین شده است. زیرا مسلمانان روزه‌دار در طول ماه رمضان با ارتباط های پی در پی با خداوند متعال و استغفار از گناهان به تصفیه روح و جان خویش همت گماشته و از تمام آلودگی‌های ظاهری و باطنی که بر خلاف فطرت آنهاست، خود را پاک نموده و به فطرت واقعی خود برمی گردند.

صدای پای عید می‌آید و دل مؤمن بر سر دو راهی آمدن عید رمضان و رفتن ماه رمضان بلا تکلیف است. از آمدن آن یک دل شاد باشد یا از رفتن این یک محزون؟ عید فطر پاک ‌ترین و عیدترین عیدهاست چرا که پاداش یک ماه عبادت و شست‌وشوی جان در نهر پاک رمضان است.

خوشا به حال آنان که عاشقانه به استقبال ضیافت الهی رفته، وجود خویش را با زمزمه‌های دعا و نوای دلنشین مناجات صفا دادند و با درک لیله‌القدر که بهتر از هزار ماه است راه سعادت و نیکبختی را پیش گرفتند و اینک با قلبی مطمئن به استقبال عید سعید فطر ‌می‌روند.

ماه مبارک رمضان فرصتی گرانقدر بود تا بندگان صالح خدا روح زنگار گرفته از عادات دنیوی را در چشمه جوشان فیض حضرت حق بشویند و در شب‌های قدر، تسبیح فرشتگان را به گوش جان بشنوند و در سایه دستورات حیات بخش قرآن کریم، از تغافل و دنیازدگی آزاد شوند.

ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات عموم مردم مؤمن و روزه‌دار ایران اسلامی در ماه مبارک رمضان، فرارسیدن عید سعید فطر، عید پیروزی در جهاد اکبر و سرآغاز تحولات اساسی در زندگی خداجویان و پرهیزکاران را به مردم مؤمن و ولایت‌مدار استان البرز و شهر کرج تبریک عرض می‌کنم و مهم‌ترین دستاورد این ماه را حفظ وحدت و تقویت اراده جمعی همه مسلمانان برای خدمت‌رسانی به مکتب سعادت بخش اسلام می‌دانم.

سلامتی و طول عمر برای مقام معظم رهبری، تعجیل در امر ظهور حضرت ولی عصر (عج) و استقرار عدالت مهدوی در جهان، سربلندی و عزت اسلام و مسلمین، قبولی عبادات روزه‌داران و حفظ معنویت در تمام ایام سال را از خداوند متعال مسئلت دارم.

مهرداد کیانی

شهردار کرج

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =