مهرداد کیانی

شهردار کرج گفت: برای اولین بار در بین شهرهای کشور، بند (ت) تبصره ۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ در شهرداری کرج اجرایی شد.

مهرداد کیانی در گفت‌وگو با پایگاه خبری کرج امروز با اشاره به اجرایی شدن بند (ت) تبصره ۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کشور اظهار کرد: این اقدام در راستای تعیین تکلیف املاکی که در کمیسیون ماده ۱۰۰ دارای رای قطعی تخریب یا اعاده هستند صورت گرفته است.

کیانی اضافه کرد: برای اجرایی شدن این بند تا کنون جلسات متعددی با معاونت شهرسازی و معماری، مدیران مناطق، اداره کل حقوقی و اعضای کمیسیون ماده ۱۰۰ برگزار شده و دستورالعمل‌های لازم برای تسهیل امور قانونی مالکانی که به واسطه رای کمیسیون ماده ۱۰۰ امکان دریافت پایان کار ندارند، ایجاد شده است.

وی ادامه داد: با اجرایی شدن این بند، پلاک‌هایی که تا پایان سال ۱۴۰۰ رای‌های کمیسیون ماده صدشان مبنی بر تخریب قطعی شده، در صورت احراز اصول سه گانه(شهرسازی، فنی- بهداشتی و استحکام بنا)، قابلیت تبدیل به جریمه را دارند.

کیانی توضیح داد: دستور العمل اجرایی شدن این بند توسط وزیر کشور به شهرداری‌ها ابلاغ شده و کرج اولین کلانشهری است که در این حوزه ورود کرده و از امروز مشکل دو پرونده در منطقه ۳ و ۹ در حال مرتفع شدن است.

شهردار کرج اضافه کرد: از امروز مالکانی که امکان احراز شرایط سه گانه را دارند می‌توانند برای پیگیری و تعیین جریمه قانونی به مناطق ۱۰گانه شهرداری مراجعه کنند.

وی ابراز کرد: با پرداخت جریمه تعیین شده، مشکل چند ساله تعداد زیادی از مالکان برای دریافت پایان کار حل می‌شود.

گفتنی است؛  مالکین املاک دارای رای تخریب کمیسیون ماده صد برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه قانون بودجه و دستورالعمل اجرایی بند ت تبصره بودجه سال ۱۴۰۲ کشور می‌توانند به پرتال شهرداری کرج به آدرس karaj.ir مراجعه کنند.

منتشر شده در تاریخ ۱۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =