1

معاون شهرسازی و معماری شهرداری کرج گفت: تا اواسط خرداد ماه کلیه روند ارائه گزارش از سوی کارشناسان نقشه برداری سیستمی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، عباس سعیدی کیا در جلسه‌ای با حضور برخی از نقشه برداران برگزار شد، با اشاره به اینکه بررسی و تعیین دقیق و بررسی مستندات قانونی، پیش نیاز شروع روند رسیدگی به درخواست‌های پروانه‌های ساختمانی است، اظهار کرد: تعیین موقعیت پلاک بر روی نقشه‌های طرح تفصیلی، نقشه‌های وضع موجود شهری، نقشه‌های تفکیکی همچنین تعیین موقعیت پلاک بر روی نقشه‌های طرح تفصیلی قدیم و در موارد خاص، ارائه گزارش دقیق از ابعاد و مساحت سند توسط کارشناس ذیصلاح بخشی از این مستندات است.

سعیدی کیا با بیان اینکه بر اساس ضوابط، وظیفه ارائه گزارش در خصوص مستندات عنوان شده به کارشناسان نقشه برداری رسمی و ذیصلاح سپرده شده، توضیح داد: روند ارائه این گزارش‌ها در طول سال‌های گذشته به صورت غیر سیستماتیک و در برگه‌های A۳ انجام می‌شد.

این مسئول تاکید کرد: برای حذف این روند، شهرداری با تهیه و راه اندازی نرم افزاری مرتبط با سامانه شهرسازی نسبت به سیستمی کردن کلیه مراحل ثبت گزارش از سوی نقشه برداران اقدام کرده که این کار نقش به سزایی در افزایش سلامت اداری، پیشگیری از تخلفات احتمالی و ضابطه مندتر شدن اموری که به صدور پروانه ساختمانی و پایان کار منجر می‌شود، ایفا می‌کند.

سعیدی کیا با اشاره به اینکه با سیستمی شدن این فرایند، دیگر نیازی به ارتباط فیزیکی و حضوری نقشه برداران و مالکان در شهرداری نیست، اضافه کرد: عدم نیاز به حضور نقشه برداران و مالکان در شهرداری، صرفه جویی در هزینه و وقت مراجعان، کاهش رفت و آمد شهری و در نهایت افزایش رضایت مندی شهروندان از مجموعه مدیریت شهری را به دنبال دارد.

معاون شهرسازی و معماری با توضیح سازوکار این نرم افزار گفت: گزارش‌های بارگذاری شده از طریق مهندسین نقشه بردار و کارشناسان دارای صلاحیت بارگذاری و توسط شهرداری بررسی و تحلیل می‌شود و پس از تایید نهایی، فرایند درخواست مالکان ادامه پیدا می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه مسیر سلامت اداری در حوزه‌های مختلف مدیریت شهری با سیستمی شدن امور شکل خواهد گرفت، بیان کرد: حذف روند دستی ارائه گزارش کارشناسان نقشه برداری از سال پیش در حال پیگیری بوده و در خرداد ماه به طور کامل اجرایی می‌شود.

به گفته سعیدی کیا طی یک سال گذشته با برگزاری جلسات متعدد، روند ارائه گزارش کارشناسان قوه قضاییه و دادگستری جهت اعلام نظر کارشناس با ارتباط گیری شهرداری و دفاتر مرکزی کارشناسان از طریق وب سرویس بوده و دیگر نیاز مراجعه حضور آنها در شهرداری مرکز و مناطق نیست.

منتشر شده در تاریخ ۱۶ ارذدیبهشت ماه ۱۴۰۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =