• ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۷
  • کد خبر: 83500
خسروی

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج گفت: تفکیک از مبدا پسماندها از موضوعات مهم زیست محیطی و اقتصادی محسوب می‌شود وبرای تحقق این مقوله مشارکت شهروندان از اهمیت بسیاری برخوردار است.

محمد رضا خسروی در گفت‌وگو با پایگاه خبری کرج امروز؛ اظهار کرد: در حال حاضر روزانه بیش از هزار و ۵۰۰ تن پسماند از سطح استان پذیرش می‌گردد و باید به این موضوع به عنوان یک مسئولیت اجتماعی نگریست.

وی افزود: مدیریت پسماند از مسائلی است که تأثیر مستقیم در محیط زیست دارد، درصورتی که درحوزه پسماند، مدیریت درستی صورت نگیرد مشکلات زیست‌محیطی زیادی برای مردم به همراه خواهد داشت.

خسروی گفت: مشارکت مردمی در مدیریت پسماند نقش بسیار مهمی ایفا می‌کند، شهروندان باید علاوه بر تلاش برای کمتر تولید کردن پسماند، جداسازی اولیه پسماندها را در منازل انجام دهند تا کار بازیافت ساده‌تر شود.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج با اشاره به اینکه عدم تفکیک زباله از مبدا توسط شهروندان می‌تواند به ترویج زباله‌گردی کمک کند، از برگشت بسیاری از اقلام جداسازی شده توسط زباله‌گردها به زندگی مردم ابراز نگرانی کرد و خواستار همکاری شهروندان شد.

این مسئول گفت: لازم است تا مشارکت شهروندان در فرآیند مدیریت پسماند افزایش و میزان تولید پسماند از سوی شهروندان کاهش یابد؛ همچنین افزایش میزان تفکیک پسماندها در مبدأ، کاهش هزینه‌های جمع‌آوری و انتقال پسماندها، رعایت بهداشت شهری و جلوگیری از آلودگی محیطی بصری از اهداف مهم و ضروری هستند که باید به آن‌ها توجه کرد.

خسروی بیان داشت: آموزش چهره به چهره، استفاده از ظرفیت رسانه‌های جمعی، بهره جستن از فضای مجازی از روش‌های اصولی در بحث تفکیک از مبدا و مدیریت پسماند است.

این مسئول باتوجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در حوزه‌های فرهنگی واجتماعی در سطح شهر خاطر نشان کرد: کودکان در اولویت برنامه‌های آموزشی قرار دارند و از مهم‌ترین اقشار در جامعه هدف ما برای فرهنگ‌سازی تفکیک از مبدا هستند.


خسروی در پایان افزود: از علاقه‌مندان و کنشگران این حوزه، فعالان فرهنگی و اجتماعی، سازمان‌های مردم نهاد، اصحاب رسانه و صاحبان صنایع تقاضا داریم به مسئولیت خود در مباحث آموزش فرهنگ‌سازی تفکیک زباله از مبدأ عمل نموده و ما را در نگهداشت بهتر شهر و محیط زیست یاری دهند.


منتشر شده در تاریخ ۲۳ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =