چهل و نهمین نشست کمیسیون اجتماعی و فرهنگی مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران

چهل و نهمین نشست کمیسیون اجتماعی و فرهنگی مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران، با حضور رئیس رسانه ملی، شهردار تهران و معاونین فرهنگی و اجتماعی شهرداری‌های کلانشهرهای کشور در شهر مشهد برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، امیر اشتری ضمن حضور در چهل و نهمین نشست کمیسیون اجتماعی و فرهنگی مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران اظهار کرد: این نشست حول محورهای تحکیم بنیان خانواده در جشن‌های دهه کرامت، هم‌افزایی و همکاری رسانه ملی با شهرداری‌ها برگزار شد.


وی افزود: در این نشست به مباحثی از جمله پیوستگی و هم‌افزایی میان ظرفیت‌های بی‌نظیر موجود در مدیریت شهری و رسانه ملی اشاره شد.


اشتری گفت : در ادامه این حضور، رئیس رسانه ملی، شهردار تهران و معاونین فرهنگی و اجتماعی شهرداری‌های کلانشهرهای کشور با تولیت آستان قدس رضوی در محل تالار ولایت حرم مطهر امام رضا (ع) دیدار داشتند.

حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی در این دیدار بیان داشت : فعالیت‌های فرهنگی دهه کرامت باید حول تقویت کرامت انسانی و ملی باشد.


وی در ادامه به‌جایگاه و اهمیت «کرامت» در اسلام پرداخت و اظهار کرد: اگر در واژه «کرامت» تامل کنیم، در خواهیم یافت که این واژه سرچشمه کسب تمام فضائل است، زیرا اگر انسان و جامعه کرامت داشت، آنگاه دیگر کسب فضیلت‌ها و دفع رذیلت‌ها آسان خواهد شد.


مروی، حقیقت کرامت انسانی را هویت انسانی معرفی و عنوان کرد: جامعه‌ای که کرامت و هویت خود را از دست بدهد سلطه‌پذیر است؛ حتی اگر جامعه‌ای از حیث اقتصادی و معیشتی در فقر باشد اما کرامت انسانی آن حفظ شود، سرتعظیم در برابر ظلم و ظالم فرود نخواهد آورد.


پیمان جبلی رئیس سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران نیز در این دیدار ضمن شکرگزاری به درگاه الهی به سبب توفیق تشرف به بارگاه مقدس امام رضا (ع) و تقدیر از رویکرد تولیت آستان قدس رضوی در اهتمام جدی به ترویج معارف رضوی، ابراز کرد: نشست کمیسیون اجتماعی و فرهنگی مجمع شهرداران کلان‌شهرهای ایران، تجدید عهدی برای هم‌افزایی، همکاری و تعامل موثر بیش‌ازپیش برای ترویج فرهنگ و معارف اسلامی و رضوی بود.


جبلی معارف رضوی را گنجینه‌ ارزشمند و عظیم فرهنگی دانست و خاطرنشان کرد : تجمیع امکانات، ظرفیت‌ها، ایده‌ها، طراحی‌ها، برنامه‌ریزی‌ها و امکانات نهادهای فرهنگی می‌تواند موجب تسریع در تحقق اهداف فرهنگی شود.


علیرضا زاکانی شهردار تهران در ادامه این دیدار با بیان اینکه تلاش ما استفاده از همه ظرفیت‌ها برای ارتقا خدمتگزاری به مردم است، عنوان کرد: آماده بسیج ظرفیت‌های خود در مسیر جهت‌دهی شده توسط آستان قدس رضوی هستیم تا به فضل الهی بتوانیم در ایام دهه کرامت امسال خدمات شایسته‌ای به مردم ارائه و خشنودی امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) را کسب کنیم.

چهل و نهمین نشست کمیسیون اجتماعی و فرهنگی مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران برگزار شد

چهل و نهمین نشست کمیسیون اجتماعی و فرهنگی مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران برگزار شد

منتشر شده در تاریخ ٢٤ اردیبهشت ماه ١٤٠٢

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =