فرزین فرشاد

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج گفت: نصب سامانه‌های پلاک‌خوان مبادی ورودی و خروجی شهر کرج در ۱۹ نقطه شامل ۴۳ دوربین پلاک خوان آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج، فرزین فرشاد ضمن اعلام این خبر، اظهار کرد: نصب سامانه‌های پلاک‌خوان مبادی ورودی و خروجی شهر کرج در ۱۹ نقطه شامل ۴۳ دوربین پلاک خوان آغاز شد.

وی با بیان اینکه در فاز نخست ۵ معبر ورودی و خروجی شهر کرج به این دوربین‌ها مجهز می‌شوند که مقدمات نصب و راه‌اندازی آن در حال انجام است، افزود: این دوربین‌های برای مدیریت بار و کالا از بدو ورود به شهر و کاهش آلودگی هوا در لایه دوم طرح کنترل ترافیک کاربردهای مهمی دارد.

به گفته معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج اعتباری بالغ بر ۲۳ میلیارد تومان صرف هزینه راه‌اندازی این تجهیزات شده است. و دیتاهای ارزشمند ترافیکی برداشت شده از این سامانه‌ها برای مطالعات ترافیکی و همچنین بهنگام‌سازی طرح جامع حمل و نقل کاربردی خواهد بود

فرشاد با تأکید بر اینکه با توجه به شرایط کنونی اقتصاد کشور شهرداری کرج پیشتاز در انجام خدمات هوشمندسازی شهر و مجهز کردن دوربین‌ها به سامانه‌های ثبت تخلف است، گفت: استفاده از این سامانه‌ها قطعاً باعث کاهش تصادفات درون شهری به خصوص در معابر حادثه خیز خواهد شد به نحوی که در سال گذشته بیش از ۱میلیون رکورد ثبت تخلف بصورت مکانیزه ثبت و برای متخلفین رانندگی پیامکی ارسال شد.

منتشر شده در تاریخ ۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =