لطفی

رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری کرج گفت: مشارکت اجتماعی شهروندان، مدیریت شهری را از یک سازمان خدماتی به یک نهاد اجتماعی تبدیل می‌کند.

مهدی لطفی در گفتگو با پایگاه خبری کرج امروز؛ اظهار کرد: تصمیم‌گیری برای انتخاب طرح مناسب در شهرها به یکی از چالش‌های اساسی مدیریت شهری تبدیل شده است.

وی افزود: کارایی ضعیف طرح‌های سابق باعث بازگشت به استفاده از مشارکت‌های اجتماعی شهروندان به عنوان روشی برای خروج از بن بست در حل مسائل شهری است.

لطفی گفت: نگاه به عملکرد شهرداری‌ها در کشورهای پیشرفته بیانگر آن است که شهرداری‌ها پتانسیل مدیریت مشارکتی را به بهترین نحو برای ایفای بهتر وظایف خود به کار گرفته و بدین ترتیب توانستند خود را از یک سازمان خدماتی به یک نهاد اجتماعی تبدیل کنند.


رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری کرج  با اشاره به اینکه شهرداری در جامعه ما بیشتر به عنوان یک نهاد خدماتی مطرح است و اگر شهرداری بخواهد خود را به عنوان یک نهاد اجتماعی فعال مطرح کند به دو پیش نیاز احتیاج دارد، عنوان کرد: نخست اینکه نهاد اجتماعی شهرداری در عین وابستگی متقابل با نهاد اصلی جامعه تا حدودی باید دارای استقلال کارکرد باشد و دومین پیش نیاز، مشارکت اجتماعی شهروندان در شهرداری است.


لطفی گفت: در این راستا سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری کرج برگزاری فراخوان‌ایده و جذب‌ ایده‌های ناب و خلاقانه شهروندان در فرصت‌های سرمایه‌گذاری را در دستور کار خود قرار داده است.




منتشر شده در تاریخ ۲۳ خردادماه ۱۴۰۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =