حمید رضا آژیر - کراپ‌شده

سرپرست منطقه ۶ شهرداری کرج از رسیدگی به تمامی پرونده‌ها و صدور بیش از چهار هزار ابلاغ در اجرای بند (ت) تبصره ۶ قانون بودجه سال جاری خبر داد.

محمدرضا آژیر در گفت و گو با پایگاه خبری کرج امروز؛ عنوان کرد: قانون بودجه سال جاری مسیر را برای شهرداری مشخص کرده و وزارت کشور نیز دستورالعملی را در این زمینه صادر کرده که به عنوان وحدت رویه به شهرداری ابلاغ شده تا بر اساس آن بتوان به پرونده‌هایی که اصول سه‌گانه شهرسازی و موارد دیگر قانونی را رعایت نکرده اند، رسیدگی کنند.


 آژیر خاطر نشان کرد: مطابق با بند «ت» تبصره «۶» قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کشور، ساختمان‌هایی که در سال ۱۴۰۰ دارای حکم تخریب یا اعاده هستند، چنانچه ساخت‌وساز برخلاف اصول سه‌گانه ندارند، پس از بررسی به واحد درآمد ارجاع و پس از صدور فیش درآمدی می‌توانند نسبت به پرداخت جریمه مربوطه اقدام کنند.


وی با اشاره اطلاع‌رسانی منطقه به مالکان مشمول این قانون، افزود: این منطقه در راستای اجرای بند (ت) تبصره ۶ قانون بودجه کشور در سال جاری نسبت به برگزاری جلسات منظم و مستمر هفتگی با مسئولان مربوطه اقدام کرده است.


این مسئول با اشاره به محدودیت زمانی اجرای این بند از قانون از شهروندان خواست جهت تعیین و تکلیف و رسیدگی پرونده‌ها به شهرداری منطقه مراجعه کنند.

شایان ذکر است در راستای مصوبه مجلس بر اجرای بند(ت) تبصره ۶ قانون کشور مالکین املاکی که تا پایان سال ۱۴۰۰ دارای رای تخریب هستند با رعایت اصول سه‌گانه فنی، شهرسازی و بهداشتی می‌توانند با پرداخت جریمه نسبت به اخذ عدم خلاف اقدام کنند.

منتشر شده در تاریخ ۴ تیر ماه ۱۴۰۲

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =