• ۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۳
  • کد خبر: 84345
سعیدی کیا

معاون شهرسازی و معماری شهرداری کرج گفت: همه تلاش‌ها معطوف به ایجاد بافت کارآمد در محدوده تپه مرادآب است.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز؛ عباس سعیدی کیا با اشاره به اینکه ساماندهی تپه ۱۷۰ هکتاری مرادآب در حال انجام است، اظهار کرد: متاسفانه بافت این منطقه از گذشته ناهمگون و ناکارآمد بوده و بر اساس اصول معماری و شهرسازی ساخته نشده است.


وی با اشاره به مخاطراتی که بافت‌های فرسوده برای شهرها دارند و با تاکید بر آسیب‌پذیر بودن آن‌ها، اظهار کرد: این منطقه که از آن به عنوان محله «اسلام آباد» یاد می‌شود مساحت بالایی از بافت فرسوده کرج را در دل خود جای داده است.


این مسئول با بیان اینکه تا کنون ۷۰ هکتار از این منطقه آزادسازی شده، توضیح داد: در صورت تملک بیش از ۲۸۰ ملک دیگرِ؛ منطقه کاملاً آزادسازی خواهد شد.


وی تاکید کرد: ۷۰ هکتاری که آزادسازی شده به عنوان پهنه عمومی و ۱۰۰ هکتار پایین دست هم به عنوان پهنه خصوصی در نظر گرفته شده است.


این مسئول افزود: طبق طرح تفصیلی برای پهنه عمومی کارکردی فرا شهری پیش‌بینی شده که شامل ایجاد محدوده‌های گردشگری، فضای سبز، مراکز آموزشی، خدماتی، تجاری و... می‌شود.


سعیدی کیا؛ سیاست شهرداری کرج برای پهنه خصوصی یا همان ۱۰۰ هکتار پایین دست را بازآفرینی شهری و بهسازی و نوسازی عنوان کرد و گفت: در پهنه خصوصی خانه‌ها بر اساس الگوی تعریف شده بهسازی و نوسازی می‌شوند. همچنین همه تلاش‌ها معطوف به ایجاد بافت کارآمد در محدوده تپه مرادآب است.


وی در ادامه با اشاره به اینکه به زودی شرکت توسعه و عمران تپه مرادآب تشکیل می‌شود، اظهار کرد: با این اقدام فرایند ساماندهی محله اسلام آباد با سرعت و حساسیت بیشتری پیگیری خواهد شد.


معاون شهرسازی و معماری شهرداری کرج گفت: طبق بررسی‌های صورت گرفته این شرکت تا دو ماه آینده به ثبت خواهد رسید.


وی در ادامه افزود: در سفر رئیس قوه قضاییه به استان البرز که ابتدای امسال انجام شد، موضوع صدور اسناد برای اراضی محله اسلام‌آباد، مصوب شده است.


سعیدی کیا ابراز کرد: با توجه به اینکه یکی از مهمترین شروط برای اجرایی شدن طرح مصوب مرادآب، سنددار شدن این املاک است، موضوع واگذاری سند مالکیت به ساکنان این منطقه با همکاری مجریان طرح، معاونت شهرسازی و معماری و اداره کل املاک و حقوقی شهرداری کرج در حال انجام است.


وی در پایان گفت: علاوه براین، جهت استفاده از ظرفیت منابع دولتی برای بازآفرینی محله اسلام آباد، موضوع بهره‌مندی این محله به عنوان یکی از محلات مصوب هدف بازآفرینی از تبصره ۲ ماده ۵ آیین نامه اجرایی برنامه ملی بازآفرینی شهری پایدار از طریق ستاد بازآفرینی شهرستان و استان در حال پیگیری است.

منتشر شده در تاریخ ۴ شهریور ماه ۱۴۰۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =