بازدید پناهگاه سگ های بلاصاحب

رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج از توسعه پناهگاه سگ‌های بلاصاحب خبر داد و گفت: سالانه ۱۰ میلیارد تومان برای نگهداری از سگ‌های بلاصاحب هزینه می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، محمد رضا خسروی، از توسعه پناهگاه سگ‌های بلاصاحب باغستان خبر داد و گفت: طی سال جاری ۲ هزار متر به فضای این پناهگاه اضافه خواهد شد، این امر با توجه به موقعیت جغرافیایی مرکز ساماندهی فوق و در دسترس بودن آن در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در این میان ۲ اکیپ جمع آوری سگ‌های بلاصاحب در سطح شهر فعال هستند، اضافه کرد: طی یک ماه ۴۰۰ مطالبه شهروندی در راستای جمع آوری سگ‌های بلاصاحب از طریق سامانه ۱۳۷ دریافت می‌شود.

رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج در ادامه با اشاره به اینکه هزینه جمع آوری سگ‌های بلاصاحب طی یک سال به عدد ۱۰ میلیارد تومان می‌رسد، اظهار کرد: در حال حاضر ۲ پناهگاه در باغستان و حلقه دره وجود دارد که سگ‌های بلاصاحب جمع‌آوری شده در آن مراکز نگهداری می‌شوند.

این مقام مسؤول در ادامه یادآور شد: هر یک از این مراکز روزانه ۵۰۰ کیلوگرم غذا رسانی می‌شوند که جمعا این آمار به عدد ۱۰ هزار کیلوگرم غذا در روز می‌رسد.

وی با بیان اینکه تا مادامی که واگذاری سگ‌ها انجام نشود نگهداری آن‌ها در مراکز ساماندهی ادامه دار خواهد بود، افزود: تمامی موارد پس از جمع آوری تحت درمان قرار می گیرند، در این میان واکسینه سگ‌های بلاصاحب، انگل زدایی، عقیم سازی و... صورت می‌گیرد، همچنین یک دامپزشک همراه با تیم جمع آوری به منظور رعایت پروتکل‌ها حین فعالیت اکیپ‌های جمع آوری حضور مستمر دارد.

خسروی یادآور شد: ساماندهی سگ‌های بلاصاحب با هدف ایجاد رضایمندی میان شهروندان و مبارزه با گسترش بیماری‌ها به صورت جدی و مستمر در دستور کار سازمان پسماند قرار دارد.

منتشر شده در تاریخ ۱۲ شهریور ماه ۱۴۰۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =