بازدید شهردار از پروژه های عمرانی

عضو شورای اسلامی کلانشهر کرج با اشاره به مشکل تنش آبی در استان البرز گفت: امسال با اقدامات صورت گرفته آبیاری فضای سبز کرج با آب شرب به کمترین سطح خود رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر کرج سیدمرتضی اعتصامی در حاشیه بازدید اعضای شورای شهر و شهردار کرج از پروژه های در دست اقدام شهرداری در بازدید از پروژه های فضای سبز مناطق کم برخوردار درخصوص سرانه فضای سبز اظهارداشت: مدیریت شهری کرج با اجرای طرح‌های توسعه‌ای مختلف مانند ساخت تصفیه خانه های پساب و بازچرخانی آب و توسعه آبیاری نوین طی ۲ سال اخیر استفاده از آب شرب را برای آبیاری فضای سبز را کاهش داده است.

این عضو شورای شهر کرج گفت: میزان استفاده از آب شرب برای فضای سبز کرج در سال های گذشته بیش از ۲۰ درصد بود اما امروز این رقم به مراتب کاهش پیدا کرده است.

آبیاری فضای سبز کرج با آب شرب به کمترین سطح خود رسید

وی ادامه داد: از آنجا که توسعه فضای سبز در کنار استفاده بهینه از آب دارای اهمیت فراوان است، بنابراین تلاش‌ها بر استفاده از گونه های گیاهی کم آب بر در زمینه توسعه فضای سبز معطوف شده است.

اعتصامی با بیان اینکه موضوع سرانه فضای سبز کرج با توجه به وجود باغات و طرح های مدیریت شهری دارای تناقص آماری است، گفت : طی ۲ سال گذشته اقدامات صورت گرفته برای توسعه فضای سبز کرج کم نظیر بوده است.

وی یادآور شد: سال گذشته ۳۰ پارک محله ای تجهییز کردیم و بیش از ۱۰ هکتار در مناطق دهگانه کرج پارک و فضای سبز ایجاد شده است.

عضو شورای اسلامی شهر کرج با بیان اینکه امسال توسعه پارک ها را در اولویت قرار داده ایم، گفت : با توجه به سرعت تغییرات اقلیم در کرج و کل کشور، نگه داشت فضای سبز نیازمند تغییر روش در کاشت نمونه های گیاهی و حفاظت از آنها است.

وی با بیان اینکه اکنون در بحث نگهداشت و آبیاری فضای سبز کرج نیز ضعف هایی وجود دارد، افزود: با توجه به شرایط خاص اقلیمی باید با سرعت این ضعف ها را برطرف کرد.

این عضو شورای شهر کرج در عین حال بیان کرد: در مطالعات سند توسعه استان که در استانداری البرز انجام شد، شهرداری کرج در تنظیم، تعدیل و اجرای مطابقت سند و جداسازی آب شرب از فضای سبز و آبیاری تحت فشار از تمام شهرداری های استان پیشرو شناخته شد.

وی با اشاره به احداث بوستان تفریحی پاکرود در حاشیه رودخانه کرج گفت : این بوستان در یک منطقه محروم به بهترین شکل برای استفاده عموم ساخته شده که سیمای منطقه را نبست به گذشته تغییر داده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =