• ۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۵
  • کد خبر: 84836
مرجان فرهنگی

مدیر نظارت بر توسعه حریم شهر گفت: جلوگیری از ساخت‌ساز غیرمجاز، غیراصولی و غیراستاندارد در محدوده حریم شهرها یکی از نتایج تکمیل سیستم اتوماسیون حریم شهر است.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز؛ مرجان فرهنگی با اشاره به اینکه حریم و محدوده‌های شهری در برنامه‌ریزی، هدایت و کنترل توسعه شهرها اهمیت ویژه‌ای دارند؛ اظهار کرد: فرایند اتوماسیون پرونده‌های حریم شهر در حال انجام است.


وی با بیان اینکه متاسفانه در گذشته نقشه پایه از حریم شهر تهیه نشده بود؛ گفت: با انعقاد قراردادی این نقشه تهیه شده و پس از تایید سازمان نقشه برداری به شهرداری تحویل و ملاک عمل مناطق قرار گرفته است.


فرهنگی افزود: در حال حاضر اسکن پرونده‌های حریم و ورود اطلاعات آنها توسط مناطق و سازمان فاوا در حال انجام است.


این مسئول با اینکه آمار دقیقی از تعداد اراضی دولتی و خصوصی واقع در حریم شهر نداریم؛ گفت: با توجه به اینکه بسیاری از این اراضی دیوارکشی و تعیین محدوده نشده‌اند؛ آمار دقیقی از تعداد واقعی آنها نمی‌توان ارائه داد.


مدیر نظارت بر توسعه حریم شهرگفت: با اتمام اتوماسیون حریم شهر؛ هر گونه عملیات شهرسازی از جمله ساخت وساز در این محدوده به شکل الکترونیکی انجام خواهد شد.


فرهنگی ادامه داد: جلوگیری از ساخت‌ساز غیرمجاز، غیراصولی و غیراستاندارد در محدوده حریم شهرها یکی از نتایج تکمیل سیستم اتوماسیون حریم شهر است.


وی توضیح داد: به نظر می‌رسد تا پایان سال فرایند اتوماسیون بخش عمده‌ای از پرونده‌های حریم شهر به اتمام برسد و بانک اطلاعاتی اراضی و مالکین این محدوده کامل‌تر شود.  

منتشر شده در تاریخ ۲۹ مهر ماه ۱۴۰۲
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =