5

سرپرست منطقه ۵ شهرداری کرج گفت: باتوجه به بحران کمبود آب و لزوم تمهیدات لازم جهت مدیریت آب مصرفی عرصه‌های فضای سبز عملیات انتقال آب خام مهرویلا وقنات ترقی آغاز شده است.

حسین کمالی دهقان در گفتگو با پایگاه خبری کرج امروز؛ با بیان اینکه تامین آب شرب برای عرصه‌های فضای سبزهزینه‌های بالایی دارد، اظهار کرد: در شرایط کنونی که سطح آب‌های زیرزمینی تا حد زیادی کاهش پیدا کرده و بارندگی‌ها نیز به حداقل رسیده، مدیریت و صرفه جویی در مصرف آب اهمیت دو چندانی پیدا کرده است. از این سو سعی شده با حذف آب شرب و انتقال آب خام دراین زمینه از هزینه‌های بالای آن صرفه جویی شود.  


وی ادامه داد: باتوجه به مصوبه هیئت دولت مبنی بر حذف آب شرب ازعرصه‌های فضای سبز، در سال آتی عملیات حذف آب شرب درحال انجام است که دراین راستا ۱۳ فقره انشعاب آب شرب حذف و جایگزینی آن با آب خام چاه در حاشیه اتوبان (مهرویلا) آغاز شده است. که در همین راستا عملیات حفاری ولوله گذاری در حاشیه اتوبان به طول یک هزار و ۲۰۰ متر درحال انجام است.  


این مسئول از بازدید کارشناسان سازمان سیما، منظر و فضای سبز ازعملیات لوله گذاری خبر داد و گفت: دراین بازدید مقرر شد نسبت به بهسازی و تعمیر مخزن ذخیره آب در حاشیه پل سردخانه مهرشهر اقدام شود.

سرپرست منطقه ۵ شهرداری کرج افزود: مقرر شد جهت استفاده بهینه از آب خام قنات ترقی و حذف چندین فقره انشعاب آب شرب نسبت به احداث مخزن ذخیره آب با حجم ۵۰۰ متر مکعب در حاشیه بلوار سرداران و انتقال آب خام به پارک پدر و پارک‌های دهقان ویلا و بلوارهای مجاور اقدام لازم بعمل آید. که در صورت تامین بودجه مورد نیازدر ردیف بودجه سال جاری در اسرع وقت نسبت به احداث وبازسازی مخازن یاد شده اقدام خواهد شد.  

منتشر شده در تاریخ ۱ آبان ماه ۱۴۰۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =