5

سرپرست منطقه ۵ شهرداری کرج؛ از اجرای طرح مقابله با سد معبر با هدف ارتقاء سیما و منظر شهری در خیابان فروردین حصارک خبر داد.

حسین کمالی دهقان در گفتگو با پایگاه خبری کرج امروز؛ با اشاره به اجرای طرح رفع سد معبر در این محدوده  گفت: این طرح در راستای حمایت از حقوق شهروندان، روان کردن مسیرهای عابر پیاده، کاهش ترافیک و جلوگیری از ادامه فعالیت مشاغل مزاحم اجرایی شده است.


کمالی دهقان گفت: طبق قانون، ایجاد هر گونه سد معبر در اماکن عمومی برای کسب درآمد ممنوع است.


وی با اشاره به اینکه سد معبر موجب تضییع حقوق شهروندان و ایجاد چهره نامناسب در شهر می‌شود، بیان کرد: در کنار ایجاد سد معبر توسط کسبه با اشغال پیاده روهای مقابل مغازه و دستفروشان نیز بر معضلات این امر افزوده می‌شود که لازم است با این موضوع با جدیت برخورد شود.

این مسئول با اشاره به تبصره یک بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها مبنی بر ممنوعیت اشغال پیاده روها اظهار داشت: ایجاد هر گونه سد معبر در اماکن عمومی و استفاده از معابر برای کسب درآمد ممنوع است و با جدیت با متخلفین برخورد خواهد شد.


این مسئول، سد معبر را تضییع حقوق شهروندان و ایجاد چهره نامناسب در شهر دانست و افزود: کسبه مجاز و دارای پروانه نیز لازم است از اشغال پیاده رو و ایجاد سد معبر خودداری کنند.

منتشر شده در تاریخ ۲۷ آبان ماه ۱۴۰۲


 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =