لایروبی منطقه 7

سرپرست منطقه ۷ شهرداری کرج گفت: لایروبی کانال ها و مجاری دفع آب های سطحی، پاکسازی جداول و منهول ها از زباله ها و مواد پسماندی توسط واحد خدمات شهر منطقه ۷ در حال انجام است.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز؛ آرش یگانی با اعلام این خبر گفت: لایروبی کانال ها و مجاری دفع آب های سطحی، پاکسازی جداول و منهول ها از زباله ها و مواد پسماندی توسط واحد خدمات شهر منطقه در حال انجام است.   در همین راستانظافت منهول های اشتراکی جنوبی، حیدر آباد، خیابان زبیدی، رودخانه دلمبر ابتدای جاده آتشگاه انجام شد.

یگانی ریختن زباله ها در گودال ها و جوی های معابر، عدم دقت در بیرون گذاشتن زباله ها راس ساعات تعیین شده و ضایعات و نخاله های ساختمانی مهمترین دلایل انباشت زباله در مجاری زیر زمینی است.


وی ضمن تشکر از شهروندان فهیمی که نکات بهداشتی را رعایت کرده و در حفظ سلامت و زیبایی شهر و محیط اطراف زندگی خود کوشا هستند؛ افزود: شهر را برای بارش های فصل سرما و  عدم جمع شدن آب های سطحی در سطح خیابان آماده کنیم.

این مسئول بیان کرد: منهول به گودالی گفته می‌شود که برای اتصال دو یا چند لوله و اتصالات برای آب‌رسانی به  خطوط فاضلاب شهری استفاده می‌شود. زهکشی‌های امروزه پر از لوله‌ها و تونل‌هایی است که از زیر جاده‌ها، سنگفرش‌ها و … در سراسر شهرها و شهرک‌ها عبور کرده‌اند به همین دلیل استفاده از منهول در شبکه‌های فاضلاب اهمیت بالایی دارد و افراد می‌توانند از طریق آن به لوله‌های فاضلاب و قسمت‌های مختلف شبکه دسترسی داشته باشند.

سرپرست منطقه 7 کرج گفت:  از تمامی شهروندان  خواستاریم تا با آگاهی از بیماری ها و معضلاتی محیطی و انتشار میکروب های بیماری زا در خصوص گزند حشرات و شیوع عفونت های واگیردار که در نتیجه ریختن زباله و تولید گازهای سمی در گودال های سطح شهر پدید میاید و موجب آسیب جدی به گروه های مختلفی سنی می شود  از ریختن زباله به درون منهول ها و جوی های سطح خودداری کنند.  

منتشر شده در تاریخ ۱۹ آذر ۱۴۰۲ 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =