• ۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۱
  • کد خبر: 85609
5

مدیر منطقه ۵ شهرداری کرج از اهتمام ویژه مجموعه فضای سبز منطقه در اجرای طرح‌های مرتبط با توسعه و گسترش فضای سبز خبر داد.  

حسین کمالی دهقان در گفتگو با پایگاه خبری کرج امروز؛ فضای سبز را به عنوان سرمایه مهم جامعه شهری و لازمه پویایی زندگی شهرنشینی یاد کرد و اظهار داشت: فضای سبز شهری بخشی از منظر شهری است که علاوه بر تامین بهداشت محیط شهر، نقش بسیار مهمی در ایجاد سلامتی شهروندان دارد.


این مسئول با تاکید بر رعایت معیارها و استانداردهای توسعه عرصه‌های سبز، یادآور شد: با توجه به تغییر و تحولات صورت گرفته در گستره زندگی شهرنشینی، ایجاد فضای سبز وسیع از نیازهای ضروری شهری به شمار می‌آید که باید در برنامه‌ریزی‌های شهری مورد توجه مسئولان ارشد قرار بگیرد.


وی به تشریح بخشی از اقدامات حوزه فضای سبز این منطقه طی یک ماه اخیر سال جاری پرادخت و گفت: این اقدامات در راستای توسعه سرانه فضای سبز در سطح منطقه صورت گرفته است.


کمالی دهقان گفت: در این راستا بیش از یک هزار اصله درخت و درختچه در حاشیه اتوبان با رعایت اصول باغبانی و بازکاشت در سایر عرصه‌های فضای سبز صورت گرفته است.


وی از اجرای عملیات کاترزنی و کمپرسورزنی به طول ۱۵۰مترجهت انتقال آب خام از سپتینگ به پارک لادن و تکثیر ۳۵۰ گلدان پامپاس گراس در گلخانه فضای سبز همچنین نصب نیمکت بتونی در خیابان مفتح و پارک یاسمن به تعداد ۱۱عدد در این منطقه خبر داد.

وی ادامه داد؛ هرس درختان پهن برگ به تعداد روزانه ۵۰۰ اصله و هرس دو هزار اصله درخت و کاشت ۲۰۰ اصله نهال همچنین کند کوب و کودهی جنگل مهرویلا حاشیه اتوبان را از دیگر اقداماتی برشمرد که توسط نیروهای سبزبان منطقه انجام شده است.

منتشر شده در تاریخ ۲ بهمن ماه ۱۴۰۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =