• ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۸
  • کد خبر: 85775
8

مدیر منطقه ۸ شهرداری کرج به همراه جانشین فرماندهی سپاه ناحیه امام حسین (ع) شورای فرماندهی و فرمانده حوزه ۸ حضرت سیدالشهدا (ع) و شورای فرماندهی حوزه ۱۲۳ شهید ایزدیار برای ادای احترام به جایگاه خانواده معظم و معزز شهید رضا ایزدیار به مناسبت سالگرد شهادت ایشان در منزل این شهید بزرگوار حضور یافتند.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز؛  شهید رضا ایزدیار در سال ۱۳۴۷ در محله حاجی‌آباد کرج در یک خانواده مذهبی چشم به جهان گشود وی دومین شهید خانواده است، برادرش داوود ایزدیار در دوران دفاع مقدس به فیض شهادت نائل شد.

گفتنی است، مادر این شهید بزرگوار استاد قرآن محله بود و پدرش با آنکه کارگر کارخانه بود با تبعیت از پدرشان به عنوان خادم مسجد در محله فعالیت داشت.

ولایت‌مداری و اطاعت از رهبری از نمونه‌های شاخص خط مشی سیاسی شهید بود. از تبعیض‌ها و بی‌عدالتی‌ها که در بین جامعه اتفاق می‌افتاد ناراحت می‌شدند. وقتی دوستانشان در مورد بعضی افراد صاحبِ منصب و مقام ایرادی می‌کردند او می‌گفت، شما تکلیفتان را چگونه ادا نمودید که این‌گونه از دیگران انتقاد می‌کنید! شما وظیفه دینی و اسلامی خود را انجام دهید. ان‌شاءالله آنها هم تعهد و وظیفه‌شناسی در قبال مردم را در رأس کارهای خود قرار دهند.

سرانجام شهید مدافع حرم پاسدار رضا ایزدیار در ۲۵ بهمن سال ۱۳۹۴ مصادف با ولادت حضرت زینب (س)، به همراه دو تن از همرزمانش شهیدان مهدی قاسمی و حمزه کاظمی در شهر حلب در سن ۴۷ سالگی به شهادت رسید، اما پیکر مطهر او به دست داعش افتاد.

بعد از گذشت یک سال از شهادتش پیکر او در منطقه حلب کشف برای تطبیق ژنتیکی به تهران انتقال یافت و پس از تشییع پُرشور در میان مردم کرج در گلزار شهدای حاجی‌آباد کرج به خاک سپرده شد.

دیدار با مادر شهید والامقام رضا ایزدیار

دیدار با مادر شهید والامقام رضا ایزدیار

منتشر شده در تاریخ ۲۸ بهمن ۱۴۰۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =