بازدید منطقه 2

رئیس شورای اسلامی شهر کرج بابیان اینکه نگاه جزیره‌ای مانع توسعه شهر است، گفت: بخشی نگری و نگاه جزیره‌ای، عامل کاهش بهره‌وری عملکرد در شهرداری است و به روند خدمت‌رسانی لطمه می‌زند.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز به نقل از شورای اسلامی شهر کرج، اکبر سلیم نژاد در بازدید از منطقه ۲ شهرداری کرج که در قالب سه‌شنبه‌های نظارتی انجام شد پای صحبت مراجعه‌کنندگان نشست و ضمن بررسی مشکلات شهروندان، اظهار کرد: جزیره‌ای عمل کردن از رسیدن به اجماع واحد در تصمیم سازی جلوگیری می‌کند.

وی با تأکید بر لزوم هم‌افزایی مدیران شهری با اعضای شورای اسلامی شهر در استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها، گفت: محصول نظارت شوراها بر شهرداری محصول مطلوبی است. شورای اسلامی شهرها به‌عنوان نهاد مردمی می‌تواند بازوی اجرایی و سیاست‌گذاری و نظارتی قدرتمند در مدیریت شهری و به‌تبع آن تحقق اهداف محلی و کلان‌شهری و بهینه‌سازی زندگی شهروندان باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر کرج افزود: دوره پنجم شورای اسلامی شهر کرج با افزایش همدلی و تعامل و تخصصی کار کردن می‌کوشد تا امانت‌دار اعتماد مردم باشد و باید گفت که شهر با همه زیرساخت‌های آن امانتی در دستان این مدیران است، بنابراین باید مدیران شهری درراه ساماندهی، برنامه‌ریزی و نظارت بر شهر بکوشند.

سلیم نژاد در خصوص عملکرد شوراها به‌عنوان نهادی ناظر بر شهرداری تأکید کرد: مدیریت شهر را باید جدی گرفت خواه این مدیریت در عرصه اجرایی به نام شهرداری و خواه در عرصه سیاست‌گذاری و نظارتی به نام شورای شهر باشد. باید بپذیریم تمام رویدادهای خوب و بد، آبادانی‌ها و عقب‌افتادگی‌های یک شهر به مدیران آن بازمی‌گردد و نقش شوراهای اسلامی شهرها که وظیفه نظارت بر عملکرد شهرداری‌ها رادارند پررنگ‌تر است.

به گفته وی به قطع دوره‌های گذشته شورای اسلامی شهرها نواقص بیشتری را داشتند که در دوره پنجم پختگی بیشتری به دست آوردند و به‌تناسب تا اکنون‌که در دوره پنجم قرار داریم شورای شهر دارای انسجام بیشتری شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =