آیین بهره برداری از بروژه های آتش نشانی

رئیس شورای اسلامی شهر کرج گفت: ایستگاه‌های آتش‌نشانی پیش از فعالیت شورای پنجم ۲۶ ایستگاه بود که در این دوره پنج ایستگاه افتتاح شده است.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز به نقل از شورای اسلامی شهر کرج، اکبر سلیم نژاد با اشاره به توجه شورای شهر دوره پنجم به موضوع ایمنی، اظهار کرد: در حال حاضر کرج ۳۱ ایستگاه آتش‌نشانی فعال دارد که با توجه به نیاز این کلان‌شهر این تعداد را به ۳۵ ایستگاه ارتقاء خواهیم داد که تقریبا ۱۳ درصد با استانداردها فاصله دارد.

وی با بیان اینکه کلان‌شهر کرج در فاصله ۳۰ کیلومتری پایتخت قرار دارد، افزود: این کلان‌شهر با توجه به بافت ناهمگون و عدم زیرساخت‌های مناسب شهری، نیازمند پوشش ایمنی با چشم انداز استانداردهای جهانی است.

رئیس شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به اینکه یکی از اقدامات پیشگیری از وقوع حریق و حوادث، ایمن سازی ساختمان‌ها است، بیان کرد: برابر استاندارد ذکر شده به ازای هر ۱۷ هزار نفر باید یک خودرو داشته باشیم که در حال حاضر این سازمان ۸۵ دستگاه خودرو عملیاتی دارد و ۹ دستگاه خودروی عملیاتی و دو دستگاه خودروی غیرعملیاتی نیز در دوره پنجم به ناوگان آتش‌نشانی افزوده شده است.

سلیم نژاد با تاکید بر اینکه شهر کرج نیازمند ۱۶ دستگاه خودروی عملیاتی دیگر است، گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های کوتاه مدت صورت گرفته و براساس نیازسنجی شهری این سازمان اقدام به خرید و نصب شیرهای هیدرانت در سطح شهر کرده است.

وی به وجود ۹۰ دستگاه شیرهیدرانت اشاره کرد و یادآور شد: ۶۵ شیر هیدرات طی سه سال گذشته تهیه و در سطح شهر جانمایی شده است این اقدام موجب کاهش زمان آبگیری خودروهای حریق گشته و از افزایش خسارت جانی و مالی در محل حریق جلوگیری می‌کند و ضرورت دارد برای افزایش تعداد شیرهای هیدرانت همه سازمان‌های متولی همکاری لازم را در این خصوص داشته باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر کرج اضافه کرد: بر اساس استانداردهای موجود به ازای هر دو هزار و ۵۰۰ نفر باید یک نیروی آتش‌نشان داشته باشیم این سازمان در حال حاضر ۵۱۹ آتش نشان دارد که ۷۵ نیرو طی سه سال اخیر جذب شده اند. این در حالی است که باید ۱۹۱ نفر نیرو جذب کنیم تا به سطح استاندارد برسیم.

سلیم نژاد به ساخت و نصب اِلمان آتشنشان اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه رویکرد شورای اسلامی شهر و شهرداری کرج انجام اقدامات فرهنگی بوده است، نصب این المان در دستور کار قرار گرفت و در عید مبعث رونمایی شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =